دلو 20, 1401 13:34 Asia/Kabul

در این مراسم که از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شده بود، شماری از مقام های محلی، مسئولان، نمایندگی های سیاسی کشورهای مختلف در هرات، تاجران، صنعتگران، فرهنگیان، اهل معارف و دانشگاه حضور داشتند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، محمد صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران درهرات پیرامون چگونگی انقلاب اسلامی و پیروزی مردم مسلمان ایران در برابر حکومت استبدادی وقت سخنرانی کرد و به دستاوردهای این انقلاب شکوهمند مردمی پرداهت.

سرکنسول ایران در هرات تصریح کرد: ایران اسلامی در یکی از حساس ترین مناطق جغرافیایی با داشتن 15 همسایه از مزیت گسترده ای در زمینه های ارتباطات و راه های مواصلاتی زمینی، هوایی و دسترسی به آب های آزاد بین المللی برخوردار است.

کاردار نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران درهرات اظهار داشت: به یاری خداوند متعال و پشتوانه مردمان قهرمان این سرزمین ایران هفتمین قدرت  دنیا در زمینه توان قابلیت های دفاعی معرفی شده و با داشتن عنوان سیزدهمین قدرت نظامی و دهمین قدرت موشکی دنیا اقتدار خود را به رخ دشمنان می کشد.

آقای صدیقی فر خاطرنشان کرد: ایران در طول نیم قرن اخیر فارغ از همه تحولات سیاسی و تغییر حاکمیت ها همواره در کنار ملت غیور و مسلمان افغانستان حضور داشته و با وجود تحریم ها و مشکلات فراوانی که خود با آن درگیر بوده است هیچگاه نسبت به شرایط موجود در کشور همسایه خود بی تفاوت نبوده است.

همه ساله از 22 دلو سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی در سال 1357 در هرات و سایر ولایت های غرب افغانستان گرامی داشت می شود.

گرامیداشت از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ننگرهار

کلیدواژه