حمل 28, 1402 18:53 Asia/Kabul
  • پاکستان، اتباع افغان را به مشارکت در عملیات تی تی پی متهم کرد
    پاکستان، اتباع افغان را به مشارکت در عملیات تی تی پی متهم کرد

اسلام آباد این بار شهروندان افغانِ حامی طالبان را به مشارکت در عملیات تروریستی در کنار نیروهای گروه تحریک طالبان پاکستان متهم کرد.

به گزارش رادیو دری، نشریه پاکستانی اکسپرس تریبون به نقل از یک نظامی ارشد ضد تروریسم پاکستان مدعی شد که برخی از اعضای عادی طالبان افغانستان با تحریک طالبان پاکستان همکاری می‌کنند.

این گزارش می افزاید: شهروندان افغانستانی وابسته به طالبان این کشور در حملات اخیر گروه تحریک طالبان پاکستان به نهادهای امنیتی و غیرنظامی این کشور دست داشته اند.

اکسپرس تریبون به نقل از این نظامی ارشد پاکستان نوشته است که از هر ده نفری که در عملیات گروه تحریک طالبان پاکستان شرکت می کنند، چهار یا پنج نفر تبعه افغانستان هستند.

این نظامی ارشد پاکستانی ادعا کرده است: در سه ماه گذشته، در عملیات نیروهای امنیتی پاکستان با تکیه بر اطلاعات ارتش، پلیس و اداره مبارزه با تروریسم، 51 شبه نظامی افغان کشته شده‌اند.

نشریه پاکستانی اکسپرس تریبون همچنین نوشت: دو تن از مهاجمانی که چندی پیش به پایگاه های پلیس در کراچی حمله کرده بودند، شهروندان افغانستان بوده اند.

اسلام آباد از نوامبر 2021 با میانجی‌گری طالبان افغانستان با گروه تحریک طالبان وارد مذاکره شد.

این مذاکرات که در کابل برگزار می شد، شکست خورد و گروه تحریک طالبان پاکستان حدود یک ماه بعد (دسامبر)  پایان آتش بس و ازسرگیری عملیات ضددولتی را اعلام کرد.

تاکید وزیر کشور پاکستان بر حمله به مواضع « تحریک طالبان » در خاک افغانستان

هشدار وزیر کشور پاکستان به ادامه فعالیت های گروه تحریک طالبان

کلیدواژه