قوس 27, 1395 11:43 Asia/Kabul
  • واکنش سفارت جمهوری اسلامی ایران به موضوع دعوت تهران از طالبان جهت شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل می گوید که  گزارش های مبنی بر دعوت یک هیئت طالبان برای شرکت در نشست وحدت اسلامی در شهر تهران بی اساس بوده و واقعیت ندارد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری از کابل، سید حمید راهدار یکی از مسوولان مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران درکابل در گفتگو با خبرنگار رادیو دری ضمن تاکید بر نادرست بودن خبر دعوت از یک هیئت طالبان برای شرکت در نشست وحدت اسلامی در شهر تهران خاطر نشان ساخت که نه تنها سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل  بلکه مقام های مسوول برگزاری نشست وحدت اسلامی در تهران نیز این خبر را رد می کنند .

گفتنی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل همواره از روابط حسنه میان دو دولت خبرداده و بر روابط دولت با دولت میان تهران و کابل تاکید کرده است .

سفارت جمهوری اسلامی ایران درکابل در حالی خبر دعوت از طالبان به تهران جهت شرکت در نشست وحدت اسلامی را رد می کند که چندی پیش شبکه ی خبری العربیه ی عربستان سعودی گزارش نادرستی را با نقل قول ازمحسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی وحدت میان مذاهب اسلامی جمهوری اسلامی پخش کرد که بر اساس آن .برخی از چهره های میانه رو طالبان برای شرکت دراین نشست دعوت شده اند.

در واکنش به نشر این گزارش نادرست توسط شبکه ی خبری العربیه ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل یک بار دیگر بر گسترش روابط دوستانه میان دو دولت وملت افغانستان و ایران تاکید کرد و خاطر نشان ساخت که نشر چنین گزارش های مغرضانه ای نمی تواند به دوستی مستحکم میان دو ملت و دولت افغانستان وایران صدمه وارد کند