جوزا 17, 1402 15:20 Asia/Kabul
  • بانک جهانی: 92 درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند
    بانک جهانی: 92 درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند

بانک جهانی درگزارش سالانه خود از افزایش فقر در افغانستان خبر داد و اعلام کرد: 92 درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند.

به گزارش رادیو دری؛ بانک جهانی در گزارش سالانه خود درباره وضعیت اقتصادی کشور‌های جنوب آسیا اعلام کرد: فقر اقتصادی در افغانستان گسترده است و تقریبا تمام جمعیت این کشور به دلیل درآمد ناکافی، غذای کافی ندارند.

بانک جهانی در عین حال افزود: چشم‌انداز اقتصادی در افغانستان با بازگشت جریان کمک‌ها تثبیت شده است و پیش بینی می شود رشد تولید در دو سال آینده مثبت شود.

پیش از این نیز بانک جهانی از برخی موارد مثبت در روند اقتصاد افغانستان از جمله تثبیت قیمت مواد اولیه، حفظ ارزش واحد پول افغانستان، افزایش میزان صادرات و پرداخت به موقع حقوق کارمندان دولتی خبرداده بود که این گزارش با استقبال حکومت طالبان همراه شد.

گزارش بانک جهانی مبنی بر فقر گسترده در افغانستان در حالی است که میزان کمک‌های بشردوستانه تعیین شده برای مردم این کشور با حدود سی درصد کاهش، از 4 میلیارد و 600 میلیون دلار به 3 میلیارد و 200  میلیون دلار تنزل پیدا کرده است.

اداره کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود همزمان با اعلام کاهش کمک‌ها گفته است میزان افراد نیازمند به کمک‌های انسانی امسال با 500 هزار نفر افزایش به مرز 29 میلیون نفر رسیده است.

بانک جهانی: نرخ تورم در افغانستان کاهش یافته است

گزارش بانک جهانی از ادامه روند کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی در افغانستان

ملا برادر از گزارش اخیر بانک جهانی درباره افغانستان استقبال کرد

کلیدواژه