اعتراض طالبان به شورای امنیت: به گزارش‌های دور از واقعیت پایان دهید
(last modified 1402-03-21T06:30:32+00:00 )
جوزا 21, 1402 11:00 Asia/Kabul
  • اعتراض طالبان به شورای امنیت: به گزارش‌های دور از واقعیت پایان دهید
    اعتراض طالبان به شورای امنیت: به گزارش‌های دور از واقعیت پایان دهید

سخنگوی حکومت طالبان، گزارش کمیته تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد را درباره اوضاع افغانستان، یکجانبه، غیرمتوازن و دور از واقعیت دانست و خواهان پایان دادن به انتشار این‌گونه گزارش‌ها شد.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح‌الله مجاهد در بیانیه‌ای، چهاردهمین گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته تعزیرات شورای امنیت  در مورد وضعیت افغانستان را یکجانبه، غیرمتوازن و دور از واقعیت دانست و افزود: تداوم تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و انتشار چنین گزارش‌هایی، مملو از تعصب و در مغایرت با اصول استقلال و منع مداخله است.

وی ادعاهای مطرح شده در این گزارش را درباره اختلاف میان بزرگان طالبان، تبدیل افغانستان به مکان امن تروریست‌ها، دست داشتن مقامات طالبان در قاچاق مواد مخدر، انحصار صلاحیت‌ها و حضور نداشتن تمام اقوام در حکومت و سایر موارد را بی‌اساس خواند.

سخنگوی حکومت طالبان در این بیانیه با رد ادعای شورای امنیت درباره کمک کابل به مخالفان کشورهای همسایه و منطقه و استفاده از خاک افغانستان علیه سایر کشورها تاکید کرده است: هیات حاکمه افغانستان به تعهدات خویش پابند است و اطمینان می‌دهد هیچ‌گونه خطری از افغانستان متوجه کشورهای همسایه، منطقه و جهان نیست و افغانستان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که خاکش علیه دیگران استفاده شود.

مجاهد اضافه کرد که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان کاهش چشمگیری یافته و آخرین گزارش‌های رسانه‌های بین‌المللی نیز گواه این موضوع است.

وی این گزارش را نمایانگر دشمنی با ملت و نظام افغانستان و تکرار تبلیغات مغرضانه توصیف و تاکید کرده است که انتشار گزارش‌های یکجانبه و غیر موثق شورای امنیت نه تنها به افغانستان و صلح و امنیت بین‌المللی کمکی نمی‌کند، بلکه به استقلال و بی‌طرفی سازمان ملل متحد و اعتبار آن لطمه می‌زند.

گزارش شورای امنیت: طالبان به سیاست‌های پشتون‌محور خود بازگشته‌اند

شورای امنیت: سراج‌الدین حقانی در پی کنار زدن ملاهبت‌الله است

کلیدواژه