جوزا 22, 1402 18:14 Asia/Kabul
  • تیم ملی فوتبال افغانستان مقابل تیم ملی فوتبال ایران بازی بسیار سختی پیش رو دارد

سخنگوی پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: تیم ملی فوتبال افغانستان مقابل تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات مرکز آسیا "کافا" در قرقیزستان بازی بسیار سختی را پیش رو دارد.

فیروز مشعوف در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو ردی اظهار داشت: تیم ملی فوتبال افغانستان در شرایط خوبی نیست و امکانات لازم را ندارد، شرایط سیاسی افغانستان و بسیاری مسایل دیگر در این زمینه تاثیرات خود را گذاشته است و به صورت کلی شرایط فوتبال افغانستان قابل مقایسه با شرایط فوتبال ایران نیست ضمن اینکه با اتفاقی که در بازی با تیم قرقیزستان افتاد بازیکنان افغانستانی شرایط روحی خوبی هم ندارند.

این کارشناس ورزشی با اشاره به بازی نخست تیم ملی فوتبال افغانستان در تورنمنت کافا مقابل قرقیزستان که بازی را یک بر صفر واگذار کرد، عنوان کرد: گذشته از نتیجه بازی اتفاق ناشایستی برای فوتبال افغانستان رخ داد، حرکت عبدالله المطیری سرمربی کویتی تیم فوتبال افغانستان در بیرون بردن تیم از ورزشگاه در اعتراض به عملکرد داور بازی با توجه به اتفاقات فوتبال مدرن به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی افزود: بیرون کردن تیم از مسابقه بعد از دریافت گل و قبل از صوت پایان بازی، در اعتراض به تصمیم داور، اقدامی کاملا غیر حرفه ای و غیر اخلاقی بود و چنین تصمیمی از طرف داوری که گواهینامه معتبر بین المللی دارد عجیب و سوال برانگیز است و عواقب سنگینی هم برای تیم دارد.

به گفته این کارشناس ورزشی این حرکت اهل فوتبال افغانستان را شرمنده کرد و این احتمال وجود دارد که فدراسیون کافا و حتی فیفا و ای اف سی، به خاطر این اقدام فدراسیون فوتبال افغانستان را جریمه کند.

مشعوف با بیان اینکه از مدت ها قبل منتظر برگزاری رقابت های کافا در رده سنی بزرگسالان بودیم و تیم ملی افغانستان هم می خواست با تیم هاییی مانند ایران، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان دیدار داشته باشد زیرا رقابت های کافا معمولا برای رده های سنی زیر بیست سال برگزار می شد، اما در شرایط فعلی مسابقات کافا برای تیم ملی افغانستان سنگین است زیرا این تیم تازه تشکیل است و عبدالله المطیری با ترکیبی از بازیکنان داخلی به این مسابقات رفته است.

به گفته سخنگوی پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان در بازی مقابل تیم قرقیزستان چهار بازیکن خط دفاع افغانستان بازیکنان لیگ داخلی بودند و به طور کلی رفتن به مسابقات با این ترکیب ریسک بزرگی بود. البته تیم هایی هم که افغانستان با آن ها بازی دارد به ویژه تیم ملی ایران که فردا با آن بازی دارد تیم های قوی هستند. با توجه به تغییرات گسترده ای هم که آقای المطیری در تیم ایجاد کرده این تیم هنوز آمادگی لازم را ندارد.

وی اظهار کرد: بازیکنان خوبی از ترکیب قبلی داشتیم که می توانستند به تیم کمک کنند اما ترکیب فعلی بسیار جدید است و بازیکنانی که از خارج دعوت شده اند هم جدید هستند، به هر صورت ترکیب تیم از نظر فنی چندان مناسب نیست، در مقابل قرقیزستان هم بازی خوبی انجام نشد هرچند یک بر صفر بازی را واگذار کرد اما در طول مسابقه هم از نظر فنی ضعیف بود.

مشعوف در مورد بازی تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر تیم ملی فوتبال ایران هم گفت: بازی بسیار سختی است، با اتفاقی هم که افتاده وضعیت روحی تیم ملی فوتبال افغانستان ضعیف و فضای مجازی هم علیه این تیم و مربی آن است.

وی اضافه کرد: اگر افغانستان با بهترین تیم ملی خود هم مقابل تیم ملی فوتبال ایران بازی کند بازی سختی خواهد داشت زیرا تیم ایران بسیار با کیفیت است و شرایط آن هم با شرایط تیم افغانستان متفاوت است. تیم های لیگ داخلی ایران هم می توانند به سادگی تیم افغانستان را شکست دهند زیرا فوتبال آن ها پیشرفت کرده و شرایط فوتبال ایران با شرایط فوتبال افغانستان قابل مقایسه نیست.

تیم های ملی فوتبال افغانستان و ایران در ادامه رقابت‌های فوتبال مرکز آسیا (کافا)، ازساعت 7:30 عصر(بوقت افغانستان) روزسه‌شنبه 23جوزا در شهر بیشکک قرقیزستان به مصاف هم می روند.

کلیدواژه