جوزا 31, 1402 16:47 Asia/Kabul
  • طالبان در غزنی ورود دختران را به همه مراکز آموزشی ممنوع کرد
    طالبان در غزنی ورود دختران را به همه مراکز آموزشی ممنوع کرد

اداره امر به معروف و نهی از منکر دولت موقت طالبان در غزنی، به تمامی مرکزهای آموزشی از جمله آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی، هشدار داده‌ است که پس از این به دختران اجازه ورود ندهند.

به گزارش رادیو دری؛ اداره امر به معروف طالبان، با احضار مسوولان مرکزهای آموزشی در غزنی، به آن‌ها هشدار داده است که در صورت تخلف از این امر، به‌شدت مجازات خواهند شد.

مقامات طالبان در غزنی در باره این خبر سکوت کرده اند.

ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان در آخرین گزارش خود که پنجشنبه 16 ژوئن منتشر شد، گروه طالبان را به اقدامات  تبعیض آمیزِ"سازمان یافته" علیه زنان و دختران افغان متهم کرد.

این گزارش که در آن به تمامی دستورات و قوانین وضع شده از سوی دولت موقت طالبان علیه زنان  از سپتامبر 2021 تا مه 2023 اشاره شده، قرار است به اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل ارایه شود.

طالبان از زمان کسب قدرت در افغانستان (اوت2021)  محدودیت های گسترده ای را علیه زنان وضع کرده است. این گروه ادامه تحصیل دختران بالاتر از ششم ابتدایی را ممنوع کرد و سپس همزمان با جلوگیری از کار زنان در ادارات دولتی، از فعالیت زنان در بخش خصوصی و از همه مهم تر از ادامه تحصیل دانشجویان دختر ممانعت کرد.

 طالبان در برابر انتقادهای بین المللی وعده آزادی کار زنان و تحصیل دختران پس از انجام پاره ای اصلاحات را داده است؛ اما محدودیت ها برای زنان و دختران افغان هر روز شدیدتر می شود.

یونیسف: بیشتر مقامات طالبان با ممنوعیت تحصیل دختران مخالف هستند

طالبان: هنوز شرایط برای تحصیل و آموزش دختران آماده نیست

کلیدواژه