سرطان 24, 1402 15:44 Asia/Kabul
  • انتقاد تند وزیر دفاع پاکستان از حکومت طالبان: حق همسایگی را رعایت نمی‌کنید
    انتقاد تند وزیر دفاع پاکستان از حکومت طالبان: حق همسایگی را رعایت نمی‌کنید

وزیر دفاع پاکستان از حکومت طالبان به‌دلیل بی‌توجهی به تعهدش برای جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان به منظور فعالیت‌های تروریستی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، خواجه محمد آصف وزیردفاع پاکستان در حساب توییتر خود حکومت طالبان را به سبب «بی‌توجهی به وظایف خود به‌عنوان یک کشور همسایه و برادر» و بی‌توجهی به تعهدات توافق‌نامه دوحه، به ویژه در زمینه حفظ امنیت همسایگان به باد انتقاد گرفت.

آصف نوشت: «افغانستان نه به تعهدات خود به عنوان یک کشور همسایه و برادر عمل می‌کند و نه از توافقنامه صلح محافظت می‌کند.»

وی نوشت که پاکستان به مدت ۴۰ تا ۵۰ سال پنج تا شش میلیون پناهجوی افغان را «با تمام حقوق آنها» پناه داده اما «برعکس، تروریست‌هایی که خون پاکستانی‌ها را ریخته‌اند، در خاک افغانستان پناه می‌برند.»

وزیر دفاع پاکستان هشدار داد که وضعیت جاری دیگر نمی‌تواند ادامه یابد و اسلام آباد از همه منابع و اقدامات ممکن «با هدایت خداوند» برای حفاظت از خاک و شهروندان خود استفاده خواهد کرد.

انتقاد خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان تنها یک روز پس از آن منتشر می‌شود که نیروهای مسلح پاکستان «نگرانی‌های جدی» خود را در مورد «پناهگاه‌های امن و آزادی رفت‌و‌آمد» اعضای تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان ابراز کردند.

ارتش پاکستان در وضعیتی به انتقاد تند از طالبان در افغانستان پرداخته که جنرال عاصم منیر رئیس ستاد ارتش پاکستان روز جمعه برای یک سفر رسمی دو روزه وارد ایران شد.

در همین حال، پاکستان روز چهارشنبه شاهد یک درگیری خونبار دیگر بین نیروهای امنیتی این کشور و ستیزه‌جویان بود.

در حمله ستیزه‌جویان بر تأسیسات نظامی در ژوب کنت بلوچستان دست‌کم پنج نفر از مهاجمان و ۹ نفر از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.

گسترش همکاری های دوجانبه؛ محور دیدار فرمانده ارتش پاکستان با سرلشکر باقری

کلیدواژه