اسد 03, 1402 10:21 Asia/Kabul

علما و روحانیون اهل سنت ولایت هرات از مردم خواستند تا با زنده نگهداشتن قیام حضرت سیدالشهدا (ع) به دشمنان اسلام اجازه دسیسه سازی ندهند .

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری،  در آستانه برگزاری مراسم‌های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در ولایت هرات  تکایا، مساجد جامع و حسینیه‌ها شاهد حضور پر شور هزاران تن از شهروندان این ولایت در مراسم‌های عزاداری می باشند.

در این محافل نورانی علمای اهل سنت و تشیع تاکید بر وحدت میان امت اسلامی دارند و از مردم می خوهند به دشمنان اسلام اجازه نفاق افکنی را ندهند.

 مولوی عبدالناصر فاکر، از علما و شخصیت های علمی اهل سنت هرات بر ضرورت همبستگی امت اسلامی تاکید کرده و از جوانان خواست به دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین اجازه نفوذ و ایجاد اختلاف را ندهند.

وی با بیان اینکه بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است تا جوامع اسلامی وحدت و انسجام خود را حفظ کنند، تصریح کرد: دشمن مشترک سال‌هاست که تلاش‌های مذبوحانه‌ای را برای به وجود آوردن اختلاف و دشمنی در بین مذاهب اسلامی انجام داده و هنوز هم در پی اختلاف افکنی است .

مولوی فاکر تجلیل از مناسبت‌های مذهبی با حضور پیروان مذاهب اسلامی را مشت محکمی بر دهان دشمنان دیرینه اسلام دانست و افزود: زمانی که برادران تشیع و اهل سنت در یک مسجد، یک تکیه و یک حسینیه کنار هم بنشینند و از ارزش‌های دینی و مذهبی شان مشترکا دفاع کنند هیچ فرد و یا گروهی توان رخنه در بین آنان را نخواهد داشت.

مولوی فاکر به مراسم‌های ماه محرم نگاهی داشت و گفت: مردم هرات در فضای امن در حال برگزاری این مراسم‌ها هستند و از آغاز ماه محرم تاکنون حتی تا نیمه‌های شب عاشقان امام حسین (ع) در مساجد و حسینیه ها حضور دارند و عزاداری می کنند.

علمای اهل سنت افغانستان: دشمنان اسلام آرمان اختلاف میان مسلمانان را به گور خواهند برد

کلیدواژه