جدی 18, 1402 17:39 Asia/Kabul
  • مقام طالبان: هدف از حمله به شیعیان، ایجاد اختلاف در افغانستان است
    مقام طالبان: هدف از حمله به شیعیان، ایجاد اختلاف در افغانستان است

معاون وزارت داخله حکومت طلبان گفت: دشمنان با حمله به برادران شیعه به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی هستند.

به گزارش رادیو دری، مولوی «محمد نبی عمری» معاون وزارت داخله طالبان روز دوشنبه در همایشی در کابل گفت: دشمنان افغانستان با حمله به برادران اهل تشیع می‌خواهند به نام مذهب بین افغان‌ها اختلاف ایجاد کنند، اما با هوشیاری مردم باید بدانند که به این آرزوی خود نمی‌رسند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که شامگاه شنبه یک دستگاه مینی بوس مسافربری در غرب شهر کابل هدف انفجار قرار گرفت که بر اثر آن بیست نفر از شهروندان شیعه کشته و مجروح شدند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد خواستار پایان دادن به حملات هدفمند به غیرنظامیان، حفاظت بیشتر از جامعه هزاره (عمدتا شیعیان) افغانستان و پاسخگو کردن عاملان این گونه حملات است.

شورای علمای شیعه افغانستان نیز در تازه‌ترین بیانیه خود از نیرو‌های امنیتی خواسته است تامین امنیت مردم را جدی بگیرند و نگذارند بار دیگر این کشور دچار هرج و مرج، ترور و انفجار و قتل و کشتار سراسری شود.

در حملات تروریستی دوماه گذشته به روحانیون شیعه در ولایت هرات در غرب افغانستان و مناطق شیعه نشین غرب کابل پایتخت دهها تن از شیعیان این کشور کشته یا مجروح شده اند.

تاکید علمای شیعه و سنی افغانستان بر وحدت مذهبی

کلیدواژه