اسد 26, 1402 11:49 Asia/Kabul
  • صلیب سرخ هشدار داد: مردم افغانستان با بحران شدید ناامنی غذایی مواجه هستند
    صلیب سرخ هشدار داد: مردم افغانستان با بحران شدید ناامنی غذایی مواجه هستند

صلیب سرخ با ابراز نگرانی از ناامنی غذایی در افغانستان اعلام کرد ۲. ۷ میلیون تن در این کشور در یک قدمی قحطی قرار دارند.

به گزارش رادیو دری، صلیب سرخ در گزارشی از بحران اقتصادی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که ۱۵.۵ میلیون نفر در این کشور با ناامنی شدید خوراکی روبه‌رو هستند.

بربنیاد این گزارش، ۲. ۷ میلیون تن در افغانستان در یک قدمی قحطی قرار دارند.

گزارش افزوده است که خشک‌سالی در سه سال پسین در افغانستان و بحران اقتصادی در دو سال پسین سبب افزایش نیازهای مردم این کشور شده‌اند.

در همین حال، وزارت اقتصاد افغانستان می‌گوید که تاکنون کمک‌ها در بخش‌ توسعه‌ای صورت نگرفته است و برای برطرف کردن چالش‌های اقتصادی در کشور، پروژه‌های بزرگ اقتصادی را راه‌اندازی کرده است.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد افغانستان گفت: «کمک‌های جامعه بین‌المللی تاکنون جنبه بشردوستانه داشته و کمک‌های توسعه‌ای قابل توجه صورت نگرفته است. تلاش ما این است که از طریق جلب کمک‌‌های توسعه‌ای و راه‌اندازی پروژه‌های کلان ملی به کاهش فقر کمک کنیم و زمینه اشتغال را برای مردم شریف افغانستان فراهم بسازیم

شماری از باشندگان کابل می‌گویند که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند و نیاز است که در بخش‌های کارآفرینی برای مردم توجه بیش‌تر شود. 

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان نهادهای امدادرسان بارها از افزایش فقر و کم‌بود بودجه برای کمک به مردم افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

صلیب سرخ هشدار داد: کمبود شدید مواد غذایی در زمستان سخت افغانستان

کلیدواژه