سنبله 10, 1402 11:25 Asia/Kabul

مولوی عطاء الله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حسن کاظمی قُمی سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این دیدار گفت:« در جریان سفر به کشور ایران بر همکاری در پنج بخش عمده (زراعت، مالداری، منابع طبیعی، آبیاری و بورسیه‌های تحصیلی) توافقاتی صورت گرفته است که ما آماده عملی سازی این توافقات،هستیم”.

در همین حال، حسن کاظمی قُمی سفیر ایران در افغانستان بر عملی سازی توافقات انجام شده تاکید کرد و افزود:« هیاتی تعیین شود تا روی عملی سازی و آغاز این توافقات قدم بردارند.»

پس از سفر سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری  حکومت طالبان به کشور ایران و دید و بازدید از بخش‌های مختلف زراعتی، مالداری و آبیاری آن کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به‌منظور عملی سازی توافقات میان دو طرف با سرپرست وزارت زراعت در مقام این وزارت در کابل پایتخت افغانستان دیدار کرد.

ایران و افغانستان دارای مشترکات زیادی است و جمهوری اسلامی ایران آماده است تا تجربیات خود را در بسیاری از زمینه ها با افغانستان شریک سازد.

کاظمی قمی: طالبان با اندازه گیری عادلانه، حقابه ایران را تحویل دهد

کلیدواژه