سنبله 10, 1402 12:54 Asia/Kabul
  • صدور 6 هزار ویزای اربعین برای زائران افغانستانی/ اتباع مقیم باید برگه تردد بگیرند
    صدور 6 هزار ویزای اربعین برای زائران افغانستانی/ اتباع مقیم باید برگه تردد بگیرند

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۰۰ زائر افغان متقاضی سفر زیارتی اربعین طی هفته جاری وارد گذرگاه مرزی دوغارون شده‌اند و اتباع افغانستانی مقیم مشهد که دارای سند شناسایی "برگه سرشماری یا بازشماری" هستند می توانند برگه تردد بگیرند.

به گزارش رادیو دری ،حسین شرافتی‌راد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهار داشت: هزار و 500 زائر افغانستانی متقاضی سفر زیارتی اربعین طی هفته جاری وارد گذرگاه مرزی دوغارون شده‌اند و در موکب سردار شهید سلیمانی در مرز دوغارون اسکان پیدا کردند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی طبق هماهنگی های صورت گرفته بین سازمان ملی مهاجرت و مسئولان حکومت افغانستان حدود 30 دستگاه اتوبوس و ون از کشور افغانستان وارد دوغارون شده و پس از اخذ مجوزهای قانونی و گمرکی کار اعزام زائران افغانستانی به مرز چذابه خوزستان را انجام می‌دهند.

شرافتی‌راد افزود: تاکنون 6 هزار ویزای ویژه سفر اربعین به وسیله نمایندگی های سیاسی ایران در افغانستان برای زائران اربعین صادر شده و از روز شنبه با حضور انبوه این تعداد زائر در مرز دوغارون رو به رو بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اتباع افغانستانی مقیم مشهد که دارای سند شناسایی "برگه سرشماری یا بازشماری" هستند برای سفر به عتبات عالیات ابتدا باید از این اداره کل برگه تردد به خوزستان و منطقه دهلاویه و سپس مرز چذابه دریافت کنند.

مدیر‌کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: پیش از این در سامانه‌های سازمان ملی مهاجرت امکان صدور برگه تردد بین‌استانی برای این دسته از اتباع وجود نداشت اما از هفته جاری برگه تردد برای این افراد فقط یک بار و آن هم در مسیر تردد بین خراسان رضوی و شهر دهلاویه خوزستان مرز چذابه صادر می شود البته رگه تردد یاد شده فقط تا پایان ماه صفر اعتبار دارد.

توصیه مهم مدیرکل امور اتباع خراسان رضوی به افغانستانی‌های غیرمقیم عازم کربلا

کلیدواژه