سنبله 10, 1402 14:07 Asia/Kabul
  • طالبان: افغانستان از طریق راه آهن به بندر چاربهار این متصل می‌شود
    طالبان: افغانستان از طریق راه آهن به بندر چاربهار این متصل می‌شود

رییس اداره راه‌آهن افغانستان گفت بزودی افغانستان از طریق راه‌آهن روزنک و بندر میلک در نیمروز با بندر چابهار وصل خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، بخت الرحمن شرافت، رییس اداره راه‌آهن افغانستان گفته که پس از بازدید از بندر چابهار و پروژه راه‌آهن چابهارـ زاهدان ـ نیمروز (میلک) اطمینان پیدا کرده که بزودی افغانستان از طریق راه‌آهن روزنک و بندر میلک در نیمروز به بندر چابهار وصل خواهد شد.

اداره راه‌آهن افغانستان در توییتی نوشته که شرافت این اظهارات را در دیدار با قاسم عسکری نصب، رییس بنادر سیستان بلوچستان، عنوان کرده است.

اخیرا مسیر ریلی ایران و افغانستان که تا روزنک هرات ادامه دارد، با حضور مدیرعامل سازمان راه آهن افغانستان، استاندار خراسان رضوی، معاونین وزرای تجارت خارجه طالبان، نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی ایران، معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی و مقامات سفارت ایران افتتاح شده است. 

رئیس راه آهن افغانستان در رأس یک هیأت ۶ سنبله با هدف گفت‌وگو درباره تسریع نقل و انتقالات از قطعه سوم راه‌آهن خواف - هرات، ارائه‌ آموزش‌های فنی موقت به کارمندان اداره راه‌آهن و توسعه همکاری‌های دوجانبه به ایران سفر کرده‌ است.

خط آهن خواف هرات؛ چشم اندازی روشن در ارتقای روابط تجاری دو کشور

کلیدواژه