جدی 05, 1395 16:32 Asia/Kabul

مسوولان ریاست انکشاف دهات ولایت کندز می گویند با وجودی نا امنی ها در این ولایت آنان موفق شده اند که در سال جاری ۶۹۵ پروژه را در نقاط مختلف این ولایت تطبیق کنند.

صبغت الله نظری ریس انکشاف دهات ولایت کندز به خبرنگار رادیو دری در این باره میگوید، این پروژه شامل چغل اندازی سرک ها، حفرچاه های عمیق و نیمه عمیق،ساخت و ساز پلچک ها،تعمیر مراکز شوراها،تمدید لین برق از مرکز به روستا ها ، ساخت دیوار استنادی،اعمار جوی های کنار سرک ، ساخت مکاتب و ایجاد کانال های آب یاری در روستا های شهر کندز است که به هزینه نه صد چهار میلیون یک صد نود هشت هزار افغانی ساخته شده است.

نظری می گوید با آنکه روستا های زیادی از ولایت کندز نا امن است اما مردم برای تطبیق پروژه در محلات شان علاقه میگیرند.

به خود تان خوب تر معلوم است که اکثر مناطق به دست دولت قرار ندارد، اما مردم هستند که خودشان زمینه را برای تطبیق پروژه های شان مساعد می سازند و از پروژه ها، خودشان مواظب می کنند و  نظارت دارند.

ریس انکشاف دهات ولایت کندز می گوید، این پروژه زمینه کار را برای هزاران باشنده کندز فراهم کرده و هم چنان بیش از ۲۶۲هزار خانواده به صورت مستقیم و غیری مستقیم از این پروژه ها مستفید شده اند.

او می گفت در تمام ساحات تحت اداره طالبان پروژه ها پایان یافته و نیز تیم نظارت انکشاف دهات از این پروژه ها نظارت کرده است.

 در قانون شورا ها تسجیل شده که شورای قریه ، شورای دی دی ای و در عین حال کارمندان ریاست انکشاف دهات و مهنذسان نظارت دارند، مردم خودشان نظارت می کنند .

ریس انکشاف دهات ولایت کندز اضافه کرد، مردم در تلاشند که در مناطق شان بازسازی صورت بگیرد و از این روند حمایت می کنند.

او می گوید با بهتر شدن وضعیت امنیتی ، این ریاست هم چنان تلاش می کند در نقاط دور دست این ولایت پروژه های انکشافی را تطبیق کند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان برزگر موجود است.