عقرب 13, 1402 18:33 Asia/Kabul
  • پاکستان گذرگاه‌های مرزی بیشتری را برای تسریع بازگشت افغان‌ها باز کرد
    پاکستان گذرگاه‌های مرزی بیشتری را برای تسریع بازگشت افغان‌ها باز کرد

یک منبع پاکستانی گفت دولت اسلام آباد از بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بیشتر برای تسریع روند بازگرداندن پناهجویان افغان خبر داده است.

به گزارش رادیو دری، سه روز پس از پایان مهلت اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان و نادیده گرفتن درخواست‌های جهانی برای تجدید نظر از اخراج اجباری مهاجرین، یک مقام حکومتی پاکستان اظهار داشت مراکز مرزی بیشتری برای سرعت بخشیدن به بازگشت ده‌ها هزار افغان فاقد مدارک باز شده است.

رویترز گزارش داد: پاکستان درخواست‌های سازمان ملل متحد، گروه‌های حقوق بشر و سفارت‌خانه‌های غربی مبنی بر تجدید نظر در مورد اخراج اجباری بیش از یک میلیون از چهار میلیون مهاجر افغان در این کشور را رد کرده و مدعی شده است که آنها در حملات و جنایاتی دست داشته‌اند که امنیت پاکستان را تضعیف کرده است.

این در حالی است که حکومت سرپرست در افغانستان با رد اتهامات اسلام آباد تأکید کرده است که امنیت پاکستان یک مسأله داخلی است و حکومت طالبان خواستار تجدید نظر اسلام آباد در این زمینه است.

عبدالنصیر خان معاون کمیسر ایالت خیبر پختون‌خوا گفت: تسهیلات در گذرگاه اصلی تورخم سه برابر افزایش یافته است تا تعداد فزاینده عودت‌کنندگان را تأمین کند.

حکومت طالبان نیز در ولایت های هم مرز با پاکستان از جمله در شهرک تورخم ننگرهار و ولسوالی اسپین بولدک قندهار کمپ هایی برای اقامت موقت بازگشت کنندگان و خدمت رسانی به آنان تأسیس کرده است.

با این وجود، گزارش ها حکایت از این دارد که مهاجران اخراج شده از پاکستان، در دو سوی مرز در وضعیت نامساعدی به سر می‌برند.

ورود مهاجران از مرز اسپین بولدک به خاک افغانستان رکورد زد

کلیدواژه