عقرب 24, 1402 09:49 Asia/Kabul
  • سیگار: طالبان کمک‌های خارجی را در راستای منافع خود استفاده می کنند
    سیگار: طالبان کمک‌های خارجی را در راستای منافع خود استفاده می کنند

جان سوپکو، بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است که طالبان یک بخش عمده کمک‌های آن کشور را در راستای منافع خود به کار می‌برند.

به گزارش رادیو دری، سوپکو روز سه‌شنبه، ۲۳ عقرب، در مجلس سنای امریکا برای آن‌چه که در افغانستان تحت حاکمیت طالبان می‌گذرد، شهادت داده است.

او در این گزارش هشت صفحه‌ای‌اش گفته است که طالبان در حال منحرف کردن کمک‌های امریکا هستند و یا در غیر این صورت از مقدار قابل توجهی از کمک‌های واشنگتن بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، مقام‌های طالبان به‌گونه مرتب شریکان امریکا را برای استخدام افرادشان تحت فشار قرار می‌دهند و متحدان این گروه اصرار دارند که شریکان ایالات متحده با شرکت‌های وابسته به طالبان قرارداد ببندند.

سوپکو تصریح کرده است که طالبان در انتخاب مناطق برای تطبیق پروژه‌ها نیز مداخله می‌کنند.

وی اضافه کرده است که طالبان در توزیع کمک‌ها دخالت سلیقه ای می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کمک‌های به کدام گروه و افراد توزیع شود.

بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان خاطرنشان کرده است که طالبان از پروژه‌ها نیز سهم دریافت می‌کنند.

طالبان تا کنون در مورد این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز سیگار در آخرین گزارشش گفته بود که طالبان به‌طور غیرمستقیم به ‌کمک‌های ایالات متحده در بخش آموزش دسترسی دارند.

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) دریافته است که طالبان به‌طور غیرمستقیم به کمک‌های آموزشی ایالات متحده دسترسی دارند و این کمک‌ها عواید مالیاتی را برای این گروه، ایجاد می‌کند.

پیشتر، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز طالبان را متهم به دخالت در فعالیت‌های بشری کرده بود.

سیگار: طالبان از کمک‌های مالی به بخش آموزش بهره می‌گیرد

کلیدواژه