دلو 17, 1402 10:27 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه‌ی آمریکا: برنامه‌ای برای بازگرداندن فعالیت دیپلماتیک خود به کابل نداریم
    وزارت خارجه‌ی آمریکا: برنامه‌ای برای بازگرداندن فعالیت دیپلماتیک خود به کابل نداریم

معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا گفت که این وزارت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای بازگرداندن هیچ‌گونه فعالیت دیپلماتیک به کابل ندارد.

به گزارش رادیو دری، ودانت پاتل، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ آمریکا در گزارش خود به استراتژی تازه‌ وزارت خارجه‌ آمریکا در قبال افغانستان پرداخته است و نوشته است که در این راهبرد بر نیاز به «ایجاد روابط کاربردی» با طالبان برای اهداف امریکا اذعان شده است.

براساس گزارش سیگار، وزارت خارجه‌ امریکا بر روی برنامه‌ریزی احتمالی، تخصیص منابع و شناسایی تسهیلات برای بازگشت احتمالی خدمات کنسولی به کابل نیز کار خواهد کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا اما روز دوشنبه (۱۶ دلو) در یک نشست خبری در پاسخ به سئوالی گفته است: «ما معتقدیم که بسیار مهم است موضع وزارت امور خارجه را کاملاً روشن کنیم، این است که ما هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای بازگرداندن هیچ گونه فعالیت دیپلماتیک به کابل نداریم.»

وی افزود که آمریکا با طالبان و بسیاری از افغان‌ها در داخل و خارج در تعامل است و حقوق‌بشر و آموزش زنان و دختران، در خط مقدم این تعامل قرار دارد.

پاتل گفته است که آمریکا با شرکای خود از جمله سازمان ملل متحد، به فشار بر طالبان برای لغو احکام تبعیض‌آمیز علیه زنان ادامه می‌دهد.

به‌گفته‌ وی، عادی‌سازی روابط با طالبان منوط به احترام به حقوق همه شهروندان افغانستان است.

طالبان پس از حاکمیت دوباره بر افغانستان، محدودیت‌های بر شهروندان افغانستان به ویژه زنان و دختران وضع کرده‌‌اند.

دیپلمات آمریکایی: ممنوعیت آموزش و کار زنان مانع شناسایی رسمی طالبان است

کلیدواژه