عقرب 30, 1402 13:17 Asia/Kabul

با ادامه پس لرزه ها در شمال غرب افغانستان ، زلزله زدگان از مسئولان محلی، مردم و افراد خیر می خواهند که به وضعیت آنان رسیدگی کنند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، شهروندان ولسوالی های مختلف هرات و بادغیس که در زمین لرزه های یک ماه گذشته خانه، زمین، باغ و دارایی هایشان را از دست داده اند، می گویند: از روز گذشته تا حالا چندین بار پس لرزه هایی را در مناطق محل زندگی شان احساس کردند که نگرانی هایشان را از تداوم این روند بیشتر کرده است.

ساکنان ولسوالی رباط سنگی که در شمال شهر هرات زندگی می کنند از وزش بادهای شدید و طوفان در این مناطق خبر داده و می گویند: هیچ سرپناهی ندارند که از گزند باد و طوفان در امان بمانند.

آنان از اهدای خیمه هایی که مردم و حکومت برای شان داده اند، سپاسگزاری می کنند اما می گویند: این خیمه ها هیچ مقاومتی در برابر طوفان های هرات ندارند و شمار زیادی از زلزله زدگان هرات و بادغیس این خیمه ها را نیز از دست داده و بر اثر طوفان ها به تکه پاره هایی مبدل شده اند.

شماری از کسانی که بر اثر زلزله های پیهم هرات خانه هایشان را از دست داده اند، فرا رسیدن فصل سرد زمستان را سرآغاز بحران انسانی در ولسوالی های مختلف ولایت های زلزله زده غرب افغانستان می دانند.

در همین حال مقام ها در کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات با تایید گفته های شهروندان می گویند: تمام تلاش شان را می کنند تا قبل از فرا رسیدن سرمای زمستان این خانه ها ساخته شود و در دسترس افراد نیازمند قرار گیرد.

احمدالله متقی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات با بیان اینکه جدیدا سنگ تهداب 730 واحد مسکونی برای زلزله زدگان ولایت هرات که در ولسوالی رباط سنگی زندگی می کنند گذاشته شده، اظهار داشت: ساخت و اعمار این خانه ها که قرار است طی 45 روز آینده تکمیل شود 400 میلیون افغانی هزینه دارد که از محل کمک های جهانی، افراد خیر و حکومت افغانستان پرداخت می شود.

کلیدواژه