قوس 10, 1402 11:48 Asia/Kabul
  • هشدار نماینده افغانستان در شورای حقوق بشر درباره وخامت اوضاع انسانی در این کشور
    هشدار نماینده افغانستان در شورای حقوق بشر درباره وخامت اوضاع انسانی در این کشور

نماینده افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: زمین لرزه هرات و بازگشت اجباری مهاجران افغان، زمینه ساز تشدید وخامت اوضاع بشری در این کشور شده است.

به گزارش رادیو دری، نصیراحمد اندیشه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و جابجایی‌های داخلی به دلایل مختلف از جمله حوادث طبیعی و تغییرات آب و هوایی همچنان ادامه دارد و در این میان، زمین‌لرزه‌های اخیر در ولایت هرات  نیز ویرانی و تلفات قابل توجهی را به همراه داشته است.

نماینده دائم افغانستان  در شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمبودها و امدادرسانی ضعیف به زلزله زدگان هرات را بیانگر ناتوانی طالبان و ضعف جامعه بین الملل دانست و گفت: پس از زمین‌لرزه، افغانستان با بازگشت اجباری قابل توجه مردم خود از پاکستان روبه رو شده است و تا این لحظه حدود 400 هزار پناهجوی افغان از پاکستان اخراج شده‌اند.

با گذشت حدودا 40 روز از زمین لرزه شدید هفتم اکتبر در افغانستان و در آستانه فصل سرما، زلزله زدگان ولایت هرات همچنان با مشکل سرپناه و تهیه غذا روبرو هستند.

همزمان با این حادثه، اقدام پاکستان در اخراج اجباری مهاجران غیرقانونی افغان نیز اوضاع در این کشور جنگ زده را بحرانی‌تر و پیچیده‌تر کرده است.

حقانی: پاکستان با اخراج مهاجران افغان دوستی‌ها را به دشمنی بدل کرد

برادر: عملکرد پاکستان در اخراج مهاجران افغان در جهان بی‌سابقه است

 

کلیدواژه