جوزا 22, 1403 12:46 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا ۱۵۰ میلیون یورو برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان اختصاص داد
    اتحادیه اروپا ۱۵۰ میلیون یورو برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان اختصاص داد

اتحادیه اروپا از کمک ۱۵۰ میلیون یورویی به مردم افغانستان در داخل و خارج از این کشور خبرداد.

به گزارش رادیو دری، کمیسیون اتحادیه اروپا در خبرنامه‌ای گفته است بسته کمکی از بودجه فوری این اتحادیه به افغانستان صورت می‌گیرد.

اتحادیه اروپا ۱۵۰ میلیون یورو برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان اختصاص داد

براساس خبرنامه، تقریباً ۱۲۶ میلیون یورو به شرکای بشر دوستانه این اتحادیه برای رسیدگی به وضعیت وخیم بشری در داخل افغانستان اختصاص یافته است.

در همین حال بیش از ۱۱ میلیون یورو برای رسیدگی به نیازهای پناهجویان افغانستان در پاکستان و همچنان نزدیک به ۱۱ میلیون یورو برای سازمان‌های بشردوستانه در ایران فراهم خواهد شد.

در این خبرنامه آمده است: «این بسته کمکی بر فراهم‌سازی کمک‌های غذایی، سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی و دسترسی به آب و بهداشت متمرکز خواهد شد و ۱۴.۵ میلیون یورو برای آموزش در مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است، زیرا ۸ میلیون کودک و نوجوان به کمک آموزشی نیاز دارند، از جمله ۱.۴ میلیون دختر که از دسترسی به مکتب‌ها محروم هستند.»

به گفته این خبرنامه، ۷میلیون یورو به هدف رسیدگی به کمک‌های بشردوستانه به مهاجران افغانستان که بیجا شده‌اند فراهم خواهد شد و۴ میلیون یوروی دیگر نیز به آمادگی در برابر بلایای طبیعی در افغانستان اختصاص خواهد یافت.

در ایران نیز در حدود ۱۰.۲۵ میلیون یورو برای رفع نیازهای جمعیت آواره افغانستانی‌ و جوامع میزبان اختصاص خواهد یافت.

مردم افغانستان در حال حاضر با یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان روبه‌رو هستند. بیش از ۵۰ درصد از جمعیت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و بیش از ۸۵ درصد از جمعیت در فقر هستند.

اتحادیه اروپا: به کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه می‌دهیم

کلیدواژه