قوس 21, 1402 13:26 Asia/Kabul
  • نوع حاکمیت و نظام فلسطین فقط به مردم آن ارتباط دارد

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: فلسطین مربوط به مردم آن است و نوع حاکمیت و نظام آن فقط به این مردم ارتباط دارد.

داکتر علی واحدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به برنامه های متجاوزانه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش علیه فلسطین و مردم و حاکمیت آن گفت: هر نوع فشار در این زمینه فاقد مشروعیت و نوعی تجاوز به حقوق ملت فلسطین است.

وی اظهار کرد: از حدود دو ماه قبل که عملیات طوفان الاقصی توسط گروه های مقاومت فلسطینی به ویژه حماس علیه رژیم صهیونیسی انجام شد و آسیب جدی به این رژیم وارد کرد: رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران مناطق مسکونی و حتی مناطق تحت پوشش سازمان ملل متحد کرد، یک نسل کشی به راه انداخت، هیچ نقطه ای حتی بیمارستان ها از حملات و بمباران هواپیماهای رژیم صهیونیستی مصونیت ندارد و در نتیجه این حملات حدود هجده هزار نفر از مردم فلسطین شهید شدند که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند.

به گفته این کارشناس سیاسی در چنین وضعیتی از طرف جامعه بین المللی هم هیچ اقدامی انجام نمی شود، امریکا هم قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس فوری در غزه را که مورد حمایت کشورهای عربی بود وتو کرد در حالی که بیشتر اعضای شورای امنیت به آن رای مثبت دادند. و این نشان دهنده دخالت مستقیم امریکا در مساله فلسطین با حمایت از رژیم صهیونیستی است که خلاف قوانین بین المللی می باشد.

واحدی عنوان کرد: امریکا علاوه بر اینکه قطعنامه شورای امنیت را وتو کرده رژیم صهیونیستی را به ادامه بمباران ها و نسل کشی در فلسطین تشویق می کند و حتی سلاح های غیر متعارف به این رژیم جعلی می دهد تا به جنایات خود ادامه دهد.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: صهیونیست ها و حامیان آن ها به دنبال تخلیه غزه از ساکنینش هستند تا کنترل برخی مناطق فلسطین را به خود فلسطینی ها بدهند و بیشتر مناطق را هم خودشان به دست بگیرند و اقداماتی انجام دهند که با هیچ قانونی سازگار نیست. اما فلسطین مربوط به مردم آن است و نوع حاکمیت و نظام آن فقط به آنان ارتباط دارد و فشار در این زمینه تجاوز به حقوق ملت فلسطین است.

وی اضافه کرد: جامعه بین المللی هم باید به این مساله ورود کند، به هیچ کشور و رژیمی اجازه دخالت ندهد و از ملت فلسطین حمایت کند. مصونیت مردم فلسطین از هر لحاظ باید مد نظر قرار بگیرد و جنایات و نسل کشی رژیم کودک کش اسرائیل در غزه هرچه زودتر متوقف شود.

 

کلیدواژه