جدی 02, 1402 12:11 Asia/Kabul
  • شورای مقاومت افغانستان: طالبان به قوانین بین‌المللی باور ندارند
    شورای مقاومت افغانستان: طالبان به قوانین بین‌المللی باور ندارند

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با بیان اینکه طالبان به قوانین بین‌المللی باور ندارند اظهار کرد: حوادث اخیر و افزایش حملات تروریستی در برخی کشورهای همسایه، نتیجه اعتماد به گروهی است که ماهیت تروریستی دارد.

به گزارش رادیو دری؛ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به برگزاری نشست اخیر شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون بر همگان روشن شده است که گروه طالبان به هیچ‌یک از ارزش‌های مندرج در منشور ملل متحد و دیگر قوانین بین‌المللی باور ندارد و تنها به تداوم سلطه نامشروع خود فکر می‌کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است تنها راه نجات مردم افغانستان، وادار کردن طالبان به تمکین در مقابل مطالبات به حق آنها، ارزش‌های انسانی و کنوانسیون‌های بین‌المللی، حقوق بشر، تشکیل دولت فراگیر و رفع همه اشکال تبعیض و ستم در تسلط نامشروع فعلی علیه زنان، اقوام و مذاهب، فعالان مدنی و رسانه‌ای است و جهان  با محور سازمان ملل، باید مردم افغانستان را از بحران کنونی و رنجی که در آن گرفتار شده‌اند، نجات دهد.

این شورا از کشورهای منطقه و جهان و به‌خصوص سازمان ملل متحد خواسته است که برای رهایی مردم افغانستان از وضع کنونی گام‌های جدی‌تر بردارند.

 شورای امنیت سازمان ملل دو روز پیش، نشستی را در مورد بررسی وضعیت افغانستان برگزار کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در این نشست، وضعیت سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی مردم افغانستان را وخیم توصیف و بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در کشور تاکید کرد.

اوتنبایوا: خطر همچنان جامعه شیعیان افغانستان را تهدید می‌کند

سازمان ملل: حقوق زنان در افغانستان همچنان انکار می شود

کلیدواژه