جدی 20, 1402 15:32 Asia/Kabul
  • حکومت طالبان برای کسب مشروعیت داخلی باید به خواسته های مردم افغانستان توجه کند

کارشناس و فعال رسانه ای افغان تاکید کرد: حکومت طالبان برای کسب مشروعیت داخلی باید به خواسته های مردم افغانستان به ویژه تامین امنیت توجه کند.

سوسن خالقیار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل گفت: حکومت طالبان نیاز دارد که در داخل افغانستان مشروعیت خود را از مردم کسب کند و این در صورتی امکانپذیر است که به خواسته های تمام اقشار جامعه به ویژه تامین امنیت پاسخ مثبت داده شود. زیرا در صورتی که به خواسته های مردم توجه نشود دشمنان از شکاف ایجاد شده سوء استفاده خواهند کرد.

وی در مورد وقوع انفجارها از جمله در منطقه دشت برچی واقع در غرب کابل اظهار کرد: اگر جلو این حوادث گرفته نشود دشمنان که به دنبال نفاق و تفرقه افکنی میان مردم هستند از این رویدادها برای دستیابی به مقاصد خود سوء استفاده خواهند کرد.

این کارشناس افغان در رابطه با اتهام هایی که به حکومت طالبان در خصوص کوتاهی برای تامین امنیت غرب کابل وارد می شود هم گفت: هر حکومت سالمی مسوولیت تامین امنیت شهروندان را بر عهده دارد.

خالقیار عنوان کرد: در گذشته و قبل از روی کار آمدن طالبان بسیاری از حملاتی که در افغانستان انجام می شد به این گروه نسبت داده می شد و طالبان هم مسوولیت برخی حملات را به عهده می گرفتند، پس از حاکم شدن طالبان در افغانستان برای مدتی رویدادهای انفجاری کاهش یافت هرچند ترورهای هدفمند انجام می شد اما اخیرا حملات انفجاری در این کشور افزایش یافته که طالبان باید در این زمینه فکر اساسی کنند.

وی اضافه کرد: امنیت در افغانستان زمانی برقرار می شود که تمام مردم این کشور باهم متحد شوند و تعصبات قومی و زبانی از بین برود، حکومت هم باید در قبال تامین امنیت تمام مردم افغانستان احساس مسوولیت و اقدام کند.

 

کلیدواژه