جدی 28, 1402 18:22 Asia/Kabul
  • طالبان ایران و پاکستان را به خویشتنداری فراخواند
    طالبان ایران و پاکستان را به خویشتنداری فراخواند

وزارت خارجه‌ طالبان از حوادث اخیر در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ابراز نگرانی کرده و از هر دو کشور خواسته است تا برای تثبیت صلح و امنیت منطقه‌ای تلاش کنند.

به گزارش رادیو دری؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان حوادث اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان را نگران کننده می داند و دو کشور همسایه را به خویشتنداری فرا می خواند.

عبدالقهار بلخی افزود: با توجه به صلح و ثبات منطقه پس از جنگ‌های تحمیلی و بی‌ثباتی های طولانی، هر دو طرف باید تلاش‌ها را به سمت تقویت بیشتر ثبات منطقه و حل و فصل اختلافات از طریق کانال‌های دیپلماتیک و گفت‌وگو هدایت کنند.

ترکیه، چین و ژاپن نیز پس از رخدادهای مرزی بین ایران و پاکستان، از هر دو کشور خواستند تا خویشتنداری خود را حفظ کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران تعداد کشته های حمله موشکی امروز پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز ایران را که همگی از اتباع خارجی بودند، ۹ نفر اعلام کرده است.

در عین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ماست و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

وقوع انفجار در بخش‌هایی از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان

رئیس جمهوری پاکستان: روابط اسلام‌آباد - تهران برادرانه است

محکومیت حمله پاکستان به سراوان ازسوی ایران

کلیدواژه