دلو 02, 1402 16:29 Asia/Kabul
  • همکاری سازمان جهانی بهداشت و ژاپن برای مقابله با بیمارهای عفونی در افغانستان
    همکاری سازمان جهانی بهداشت و ژاپن برای مقابله با بیمارهای عفونی در افغانستان

سازمان جهانی بهداشت از امضای قرارداد طرحی به ارزش ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار با آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) در زمینه‌ی مقابله با بیمارهای عفونی در افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از اجرای این طرح، رسیدگی به بیماری‌های واگیر و کاهش تأثیر این بیماری‌ها بر مردم افغانستان است که ۷۶ هزار نفر از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

این سازمان تاکید کرد که این پروژه بر بیمارستان «افغان-ژاپن» و بیمارستان ملی بیماری‌های عفونی در کابل و دو مرکز بهداشتی که به درمان بیماری‌های عفونی اختصاص دارند، تمرکز دارد.

کیوشی آمادا، نماینده‌ی ارشد آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) ابراز امیدواری کرد که این طرح جان شهروندان افغانستانی، از جمله مادران، کودکان و... را حفظ کند.

سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد که هیات این سازمان با مقام‌های وزارت امور خارجه‌ی ژاپن و سفیر این کشور در افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این سازمان تاکید کرده است که توکیو به عنوان یکی از شرکای اصلی، با متخصصان بهداشت افغانستان برای بهبود ارائه‌ی خدمات بهداشت و توسعه منابع انسانی این کشور در بخش بهداشت همکاری کرده است.

اقدام سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با بیماری‌های عفونی در افغانستان

کلیدواژه