دلو 09, 1402 18:17 Asia/Kabul

وزیر خارجه حکومت طالبان ثبات و امنیت منطقه را اولویت سیاست خارجی این گروه خواند و تاکید کرد: حکومت سرپرست افغانستان به دنبال تقابل با هیچ کشوری نیست و نمی خواهد کشورهای منطقه به ناامنی دچار شوند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ امیرخان متقی عصر امروز در نشست گروه تماس منطقه ای در کابل با تاکید بر تعامل مثبت افغانستان با منطقه و جهان افزود: حکومت طالبان روابط مثبت با کشورها را خواستار بوده و امیدوار است کشورهای منطقه نیز بر اساس منافع مشترک تعامل مثبت با طالبان را در پیش گیرند.

وی با بیان اینکه نسخه های تحمیلی برای افغانستان کارساز نبوده و برای مردم قابل پذیرش نیست اضافه کرد: افغانستان به نماینده دیگری از سازمان ملل نیاز ندارد و امارت اسلامی، حکومتی مستقل است که می تواند با کشورهای منطقه و فرامنطقه درباره نگرانی های مشترک گفتگو کند.

وزیر خارجه طالبان همچنین ادعا کرد: حکومت سرپرست افغانستان حکومتی مورد اعتماد مردم این کشور بوده و در عرصه های مختلف نیز آماده همکاری با کشورهاست.

متقی در بخش دیگری از اظهاراتش جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست با اقدامات مشترک از نسل کشی در غزه جلوگیری کنند.

در نخستین نشست گروه تماس منطقه ای در کابل، سفیران 12 کشور از جمله ایران، روسیه، چین، پاکستان، اندونزی، قزاقستان و قرقیزستان حضور دارند.

 این نشست با چند ساعت تاخیر حوالی 16 و سی دقیقه عصر امروز به وقت کابل در محل وزارت خارجه حکومت طالبان آغاز به کار کرد.

نشست" گروه تماس منطقه ای" در کابل به تعویق افتاد

اجلاس تماس منطقه‌ای در کابل؛ 12 کشور با طالبان به گفتگو نشستند

 

کلیدواژه