جوزا 22, 1403 13:59 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به درخواست شکل‌گیری یک دولت فراگیر در افغانستان: نظام کنونی فراگیر است
    واکنش طالبان به درخواست شکل‌گیری یک دولت فراگیر در افغانستان: نظام کنونی فراگیر است

طالبان به افزایش درخواست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای شکل‌گیری یک دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه اندیشه‌های سیاسی،اکنش نشان داد.

به گزارش رادیو دری، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان بار دیگر به درخواست‌ها برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان واکنش نشان داد و گفت: نظام کنونی فراگیر است و موضوع فراگیری یا فقدان آن مسئله‌ای داخلی است. برخی از کشورها همچنان این موضوع را تکرار می‌کنند.

این در حالی است که به تازگی سران چین و پاکستان در بیانیه‌ای خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شدند.

بیانیه مشترک چین و پاکستان؛ در افغانستان حکومت فراگیر ایجاد شود

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز شنبه خواستار تلاش‌های هماهنگ جامعه بین‌المللی برای حمایت مثبت از افغانستان شدند.

رسیدگی مناسب به چالش‌ها در زمینه‌هایی مانند تشویق حکومت موقت افغانستان برای ایجاد یک چارچوب سیاسی فراگیر، اتخاذ سیاست‌های معتدل، پیروی از حسن همجواری و مبارزه قاطع با تروریسم از مسائل مورد بحث دو طرف بود.

اظهارنظر سخنگوی طالبان به دنبال برگزاری یک نشست با حضور نمایندگان ایران، پاکستان، چین و روسیه در تهران مطرح شد که نماینده طالبان در آن شرکت نکرد.

نشست گروه «تماس منطقه‌ای برای افغانستان» این هفته برگزار شد و در آن مساله کمک به مبارزه با تروریسم، امینت مرزها و مهاجران مورد بحث قرار گرفت.

تاکید چین، روسیه و هند بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان

کلیدواژه