دلو 17, 1402 17:59 Asia/Kabul
  • تاجیکستان ادعا کرد: تولید موادمخدر در افغانستان از مزرعه به آزمایشگاه رفته است
    تاجیکستان ادعا کرد: تولید موادمخدر در افغانستان از مزرعه به آزمایشگاه رفته است

آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان وابسته به نهاد ریاست جمهوری این کشور مدعی شده است که در بعضی آزمایشگاههای مخفی در افغانستان، مواد مخدر تولید می شود.

به گزارش رادیو دری؛ آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان اعلام کرده است که به‌رغم ادعای طالبان مبنی بر کاهش قاچاق مواد مخدر از افغانستان، هیچ نشانه‌ای در این زمینه وجود ندارد و دوشنبه هیچ‌ اطلاعاتی در مورد اقدامات طالبان برای مبارزه با مواد مخدر دریافت نکرده است.

این نهاد دولتی تاجیکستان با اشاره به  تولید مواد مخدر در آزمایشگاه‌های مخفی در افغانستان اظهار کرده است که این مواد ابتدا به تاجیکستان قاچاق و پس از آن به کشورهای دیگر منتقل می‌شود.

گزارش آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان حاکیست در سال ۲۰۲۳ در مناطق هم مرز این کشور با افغانستان بیش از ۲.۵ تُن مواد مواد مخدر  کشف و ضبط شد.

این گزارش سازمان مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان در حالی منتشر شده است که طالبان مدعی است کشت خشخاش در افغانستان به صفر رسیده است؛ ادعایی که گزارش های بعضی سازمان های  بین المللی نیز تا حدودی آن را تایید می کند.

 سازمان ملل اخیرا در گزارشی از کاهش  90 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان خبر داده بود.

با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر این گروه در فرمانی کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را در افغانستان ممنوع کرد.

وزارت زراعت طالبان: خشخاش دیگر در افغانستان کشت نمی‌شود

تلگراف: کشت خشخاش در افغانستان 85 درصد کم شده است

توماس وست: گزارش‌ها از کاهش کشت خشخاش در افغانستان، قابل اطمینان است

کلیدواژه