دلو 19, 1402 11:08 Asia/Kabul

یک پژوهشگر قزاقستانی طی سفری به افغانستان به ولایت تخار رفته و ضمن دیدار با مسئولان محلی، از بخش های مختلف این ولایت نیز دیدن کرده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، پروفسور جومارت چنگیز توریست و نویسنده قزاقستانی ضمن دیدار با مقامات محلی تخار، افغانستان را کشور امن برای گردشگری و سرمایه گذاری خوانده است.

این پروفسور قزاقی در دیدار با مولوی عبیدالله امین‌زاده والی تخار گفته است، با تحولات سیاسی پسین در افغانستان امنیت به گونه ای کامل تامین شده و زمینه سرمایه‌گذاری برای بازرگانان خارجی نیز مساعد گردیده است.

آقای چنگیز تامین امنیت در افغانستان را مستلزم تلاش‌های طالبان دانسته، گفته است؛ گردشگران اکنون می‌توانند بی هیچ نگرانی به این کشور بیایند و نیز بازرگانان در بخش های مختلف سرمایه گذاری نمایند.

مولوی عبیدالله امین زاده والی تخار در دیدار با این نویسنده قزاقی، مردم افغانستان و قزاقستان را برادر خوانده و گفته است این دو کشور دارای فرهنگ و عنعنات مشترک می‌باشد و باید روابط افغانستان و قزاقستان گسترش یابد.

والی تخار حضور گردشگران خارجی را طی چند ماه گذشته در این ولایت پررنگ خوانده و افزوده است، برای تامین امنیت توریست ها و پژوهشگران بیرونی توجه خاصی دارند.

مقام طالبان: از سفر گردشگران خارجی به افغانستان حمایت می کنیم

کلیدواژه