حمل 01, 1403 14:36 Asia/Kabul
  • هشدار شهباز شریف به طالبان: حضور تروریست‌ها را در کشور همسایه برنمی‌تابیم
    هشدار شهباز شریف به طالبان: حضور تروریست‌ها را در کشور همسایه برنمی‌تابیم

نخست وزیر جدید پاکستان تاکید کرد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم که دیگر تروریسم را در مرزهای خود تحمل نمی‌کنیم و حضور عناصر تروریستی در قلمروی کشور همسایه را هرگز برنمی‌تابیم.

به گزارش رادیو دری؛ شهباز شریف در آغاز نشست اعضای کابینه دولت پاکستان بدون اشاره به نام افغانستان به صورت تلویحی خطاب به حکومت طالبان هشدار داد: ما از حاکمان کشور همسایه انتظار داریم که متوجه پیام ها و مطالبات باشند تا بتوانیم در کنار یکدیگر، راهبرد مشترکی را علیه تروریسم تدوین کنیم.

 وی افزود: دولت و نیروهای مسلح پاکستان به مقابله با تروریسم و نابودی نیروهای ضد امنیت متعهدند.

نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: دولت اسلام‌آباد صادقانه به دنبال گسترش همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای همسایه و برادر و از همه مهم تر همفکری و همکاری با همسایگان علیه تروریسم است.

شهباز شریف اضافه کرد: ما خواستار تعمیق تجارت و داد و ستد اقتصادی با همسایگان خود هستیم، اما شرط آن آرامش در مرزها و جلوگیری از سوء استفاده تروریست ها از قلمروی همسایگان است.

ارتش پاکستان بامداد دوشنبه ۲۸ حوت، به بهانه عملیات ضدتروریستی در داخل افغانستان، ولایت های جنوب شرق این کشور را بمباران کرد.

این اقدام با واکنش شدید طالبان رو به رو شد.

افغانستان و پاکستان پس از روی کار امدن طالبان در کابل بر سر فعالیت گروه تحریک طالبان پاکستانی(تی.تی.پی) با یکدیگر اختلاف دارند.

در حالی که پاکستان حاکمان موقت افغانستان را به پناه دادن به اعضای تی.تی.پی متهم می کند، مقامات طالبان همواره این اتهامات را رد می کنند.

آتش درگیری بین افغانستان و پاکستان فروکش کرد

هدف حمله هوایی پاکستان فشار بر حکومت طالبان است

سفر مقام بلندپایه وزارت دفاع طالبان به مناطق درگیری با پاکستان

کلیدواژه