حمل 06, 1403 14:26 Asia/Kabul
  • کارشناس افغان: نمی توان حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را انکار کرد
    کارشناس افغان: نمی توان حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را انکار کرد

کارشناس سیاسی افغان گفت: بسیارسخت است که بگوییم القاعده و دیگر گروههای تروریستی درافغانستان حضورندارند.

صالح محمد سلجوقی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در واکنش به ادعای فارن پالیسی در مورد روابط طالبان با گروه تروریستی القاعده و گروههای تحت حمایت آنان گفت که منابع اتخاذ این گزارش توسط فارین پالیسی کاملا استخباراتی است.

وی افزود: با استقرار دوباره طالبان قراردادهای زیادی توسط بعضی افراد نزدیک به طالبان به امضامی رسد که نمی توان به آنها به دید گروههای تروریستی یاحلقات مخوف استخباراتی نگاه کرد.

این کارشناس سیاسی افغانستانی  درباره حضور و یا عدم حضورالقاعده درافغانستان اعلام کرد بسیارسخت است که بگوییم القاعده ودیگر گروههای تروریستی در افغانستان حضور ندارند چون در زمان دولت جمهوریت ده‌ها گروه تروریستی در افغانستان فعال بودند.

نماینده سابق پارلمان در پایان به موضوع حادثه تروریستی سالن کنسرت مسکو اشاره کرد و گفت:بعد از تغییر و تحولات درافغانستان جسارت گروههای تروریستی برای آسیب زدن به منافع کشورهای کلان دراین جغرافیا بیشترشده است و این زنگ خطریست برای امنیت منطقه  و باید کشورهای منطقه با تعامل بیشتراین نگرانی هارا رفع نمایند .

براساس گزارش فارن پالیسی ۱۴ گروه وابسته به القاعده از درآمد حاصل از استخراج معادن افغانستان بهره برداری می‌کنند. این بدان معنا است که گروه طالبان حاکم در افغانستان با تخصیص سهمیه مالی به تامین بودجه این گروهها کمک می کند.

فارن پالیسی: طالبان، القاعده را در عواید معادن افغانستان سهیم کرده است

 

کلیدواژه