ثور 05, 1403 19:10 Asia/Kabul
  • بیانیه ایران و پاکستان: تروریسم در افغانستان تهدیدی برای امنیت منطقه است
    بیانیه ایران و پاکستان: تروریسم در افغانستان تهدیدی برای امنیت منطقه است

ایران و پاکستان در بیانیه مشترکی، وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان را تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان خواندند.

به گزارش رادیو دری؛ در روز پایانی سفر سیدابراهیم رئیسی به پاکستان، سران تهران و اسلام آباد در بیانیه مشترکی، با اشاره به وجود سازمان های تروریستی در افغانستان آن را تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان دانستند و برای تقویت همکاری های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریسم ابراز تمایل کردند.

دو طرف همچنین تعهد خود را به توسعه افغانستان به عنوان یک کشور صلح آمیز، متحد، مستقل، عاری از تهدیدات تروریسم و قاچاق مواد مخدر ابراز کردند.

ایران و پاکستان در این بیانیه، ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان تاکید کردند که مشارکت بیشتر همه قشرهای مردم افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

 این بیانیه با تاکید بر اهمیت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه، از سرگیری فوری فعالیت های گروه تماس افغانستان و سازمان همکاری شانگهای را برای حفظ ثبات و توسعه روابط اقتصادی در منطقه خواستار شده است.

سران ایران و پاکستان، همچنین تجاوزها و جنایات مستمر رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین و محاصره غیرانسانی غزه را به شدت محکوم کردند.

آنان آتش بس فوری و بی قید و شرط، دسترسی بدون مانع به کمک های بشردوستانه برای مردم تحت محاصره غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین اطمینان از پاسخگویی رژیم اسرائیل در قبال جنایاتش را خواستار شدند. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود در سال جدید صبح روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

در این سفر، مقامات ایران و پاکستان در حضور سیدابراهیم رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

رئیسی امروز پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

تاکید رئیسی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی تهران و اسلام آباد

سفر رئیسی به سریلانکا

 

کلیدواژه