ثور 12, 1403 09:44 Asia/Kabul

عالمان دینی و شماری از ساکنین شهرک اندیشه در ولسوالی گذره ولایت هرات از مقام های محلی می خواهند تا عاملان حمله تروریستی دوشنبه شب را شناسایی و مجازات نمایند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، روحانیون تشیع با ابراز نگرانی از تکرار حمله تروریستی و شهادت شماری از نمازگزاران در جنوب شهر هرات، این رویداد را محکوم کرده و عاملان آن را دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین دانستند.

این عالمان دینی با تاکید بر اینکه مردم افغانستان مردمانی صلح دوست، برادر و متحد هستند، می گویند: عاملان حملات تروریستی در هرات از این اتحاد و انسجام مردم هراس دارند و با چنین اقداماتی قصد بر هم زدن امنیت در ولایت هرات را دارند.

حجت الاسلام اکبری رئیس شورای علمای اهل تشیع شهرک جبرئیل هرات گفت: دشمنان کور خواندند که با به شهادت رساندن عالمان دینی و نمازگزاران خواهند توانست این برادری و صمیمیت را از مردم این کشور بگیرند.

حجت الاسلام اکبری ضمن اینکه از مقام های محلی هرات خواست تا خانواده های شهدا و مجروحان حملات تروریستی را فراموش نکنند و به آنان رسیدگی صورت گیرد، تصریح کرد: شهروندان هرات با تمام توان بخاطر تامین امنیت و حفظ جان مردم این سرزمین حاضر هستند در کنار نیروهای امنیتی سلاح به دوش بگیرند و ادای دین نمایند.

در همین حال یک تن از روحانیون شهرک اندیشه که دوشنبه شب شاهد حمله تروریستی و به خاک و خون کشیده شدن شماری از نمازگزاران بود، از مسئولان محلی خواست تا عاملان این رویداد خونبار را هرچه زودتر شناسایی، دستگیر و مجازات نمایند تا از تکرار چنین اتفاقات تلخی جلوگیری شود.

شام دوشنبه 10 ثور در تیراندازی افراد ناشناس به سوی نمازگزارانی که از مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه ولسوالی گذره خارج می شدند دست‌کم پنج تن به شمول امام جماعت، یک زن و یک کودک به شهادت رسیدند و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خاکسپاری پیکر شهدای شهرک اندیشه هرات

واکنش شورای علمای شیعه هرات به حمله تروریستی به نمازگزاران

تأمین امنیت مراکز عبادی؛ خواسته شورای علمای شیعه افغانستان از حکومت طالبان

کلیدواژه