ثور 12, 1403 12:51 Asia/Kabul
  • خستگی ناپذیری و کم توقعی از ویژگی های مهم اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان است

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان تلاش زیاد، خستگی ناپذیری و کم توقعی را از ویژگی های مهم مربیان و بازیکنان این تیم دانست.

مجید مرتضایی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان که تیم تحت نظرش با درخشش در جام ملت های آسیا جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد، در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: اعضای تیم با همه کمبودها ساختند و تلاش شبانه روزی کردند، تیم به مدت سه ماه در مشهد مقدس اردوی تمرینی داشت و در نهایت افتخار خوبی برای ملت افغانستان کسب کرد.

وی با بیان اینکه شمارش معکوس برای جام جهانی فوتسال از هم اکنون آغاز شده، گفت: تا پایان این هفته تیم استراحت دارد، برنامه برای فدراسیون فوتبال افغانستان آماده و ارسال می شود و هرچه زودتر کار آغاز خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان با اشاره به غیبت تعدادی از بازیکنان مطرح این تیم در مسابقات آسیایی بیان کرد: با وجود این بهترین تیم ملی فوتسال افغانستان را راهی مسابقات آسیایی کردیم و برای جام جهانی هم بهترین تیم را خواهیم فرستاد. البته نظرات و سلایق مختلفی برای دعوت کردن یا دعوت نکردن بازیکنان به تیم ملی وجود دارد اما هر کسی که لیاقت پوشیدن لباس تیم ملی را داشته باشد و مانند یک سرباز در کنار تیم باشد دعوت خواهد شد.

مرتضایی در مورد همراهی فدراسیون فوتبال افغانستان با تیم ملی فوتسال این کشور هم عنوان کرد: همه طرف ها در هر موفقیتی که کسب می شود نقش دارند، فدراسیون فوتبال افغانستان و مسوولان حکومتی در افغانستان هم حمایت های لازم را از تیم داشتند که بهترین نتایج هم حاصل شد. تمام برنامه های تیم ملی فوتسال افغانستان زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور می باشد که مورد تائید رسمی فیفا است.

وی افزود: مکاتبات تیم هم با فیفا و AFC از طریق فدراسیون فوتبال افغانستان می باشد و این فدراسیون در بسیاری موارد به بهتر شدن وضعیت تیم کمک کرده، البته در رابطه با تیم اختیار تام داشتیم و کسی دخالت بی مورد در کار تیم نداشت، تمام مربیان و بازیکنان با نظر شخصی خود وی به تیم ملی دعوت شدند، مدیر تیم نیز هماهنگی خوبی داشته و موفقیت های تیم هم حاصل همکاری ها و هماهنگی های همه طرف های دخیل بوده است.

 

کلیدواژه