ثور 31, 1403 18:05 Asia/Kabul

رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت آیت الله رئیسی تنها رئیس جمهور مسلمان در دنیا بود که با صدای رسا در مجامع بین المللی از اسلام و مسلمان‌ها دفاع می کرد.

به گزارش رادیو دری، سیدعیسی حسینی مزاری رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراهش در سانحه سقوط چرخبال گفت: این حادثه غم بزرگی آفرید که هر مسلمان مومنی را تحت تأثیر شدید قرار می دهد.

وی تأکید کرد: «شهید آیت الله رئیسی تنها رئیس جمهور مسلمانی در دنیا بود که در دوران مسئولیت خود آرام و قرار نداشت و با قاطعیت علیه استکبار و استضعاف می رزمید، با صدای رسا در مجامع ملی و بین المللی از اسلام و مسلمان ها دفاع می کرد، به ظلم و جنایت امریکا و هم پیمان هایش می تاخت، از مظلومیت مردم فلسطین به خصوص غزه حرف می زد و در برابر شیادی و جنایات بی حد و حصر رژیم منحط صهیونیستی افشاگری و مقابله می کرد».

حسینی مزاری افزود: وزیر خارجه این رئیس جمهور نیز از دیپلماتهای انقلابی و خوش‌نامی بود که در تمام دوران خدمت خود چه پیش از وزارت و چه پس از آن، خدمات بسیاری به اسلام و مسلمین به ویژه جبهه مقاومت انجام داد.

رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان این ضایعه ی شدیدا تکان دهنده، اندوه بار و جبران ناپذیر را به محضر رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، دولت و ملت شریف ایران به ویژه خانواده های شهدا تسلیت گفت و از خداوند منان برای شهدا علو درجات و برای خانواده های وابسته و تمام دوستان، آشنایان و ارادتمندان آنان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت کرد.

پیام تسلیت اهالی فرهنگ و هنر افغانستان به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران

کلیدواژه