جوزا 01, 1403 16:51 Asia/Kabul
  • معین وزیر اقتصاد طالبان: دولت رئیسی در گسترش روابط اقتصادی با افغانستان موفق عمل کرد
    معین وزیر اقتصاد طالبان: دولت رئیسی در گسترش روابط اقتصادی با افغانستان موفق عمل کرد

معین وزیر اقتصاد طالبان با تسلیت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و جمعی از همراهانش گفت: دولت سید ابراهیم رئیسی یکی از موفق‌ترین دولت‌ها در برقراری روابط گسترده اقتصادی و تجاری با افغانستان بود.

به  گزارش رادیو دری؛ عبداللطیف نظری افزود: دولت سید ابراهیم رئیسی یکی از موفق‌ترین دولت‌ها در برقراری روابط گسترده اقتصادی و تجاری با افغانستان بود و در دوره ریاست جمهوری او، روابط دو کشور روز به روز گسترش یافت و تقویت شد و ما هم از نظر اقتصادی و تجاری و هم از نظر ترانزیتی شاهد گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه بودیم.

او اظهار کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران‌ در دولت رئیسی مبتنی بر حسن همجواری و گسترش مناسبات با همسایگان بود و با توجه به مشترکات فراوانی فرهنگی، تاریخی و تمدنی و منافع مشترک اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان، در این دوره به روابط دو کشور توجه ویژه ای شد.

معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان گفت: دو موضوع مهم بندر چابهار و خط آهن خواف-هرات در این دوره به نتیجه رسید که هر دو در گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بین کابل و تهران نقش بسیار مهم و اساسی ایفا کرد.

پیش از این نیز دیگر مقامات طالبان و حکومت پیشین این کشور شهادت سید ابراهیم رئیسی را به ملت ایران تسلیت گفته‌اند.

سید "ابراهیم رئیسی" هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 مصادف با 19 ماه می 2024 در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهانش به شهادت رسید.

حجت الاسلام "آل هاشم"، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران، "مالک رحمتی" استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید "مهدی موسوی" فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران بودند.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و همراهان در تبریز

پیام تسلیت دبیرکل سازمان ملل متحد در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه

کلیدواژه