جوزا 23, 1403 18:28 Asia/Kabul
  • کاهش کشت خشخاش در افغانستان و آینده معتادان به هرویین اتحادیه اروپا را نگران کرد
    کاهش کشت خشخاش در افغانستان و آینده معتادان به هرویین اتحادیه اروپا را نگران کرد

در پی اعلام سازمان ملل مبنی بر کاهش 95 درصدی کشت خشخاش در افغانستان، مرکز نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد در اروپا درباره پیامدهای کمبود هروئین در آینده  ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ مدیر مرکز نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد در اتحادیه اروپا با اشاره به تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، ادامه ممنوعیت کشت خشخاش را در افغانستان تایید کرده و گفته است: از هم اکنون، نشانه‌هایی از کمبود عرضه هروئین در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس وجود دارد و سوال این است که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟

«الکسیس گودل» هشدار داد: کسانی که در اروپا از هروئین استفاده می کنند، در نتیجه کمبود این ماده مخدر، به داروهای ارزان‌تر، آسان‌تر و خطرناک‌تر از هروئین روی خواهند آورد که برخی از آنها می‌توانند 700 برابر قوی‌تر از مورفین باشد.

 

وی در عین حال، این را هم اضافه کرد که هنوز ذخایر هروئین در افغانستان به آخر نرسیده و در مسیر قاچاق به اروپاست و کاهش آن در بازار، ممکن است کمی طول بکشد.

 دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد(UNODC) در گزارش سالانه‌‌ (۲۰۲۳) خود اعلام کرده است: با حاکمیت امارت اسلامی و ممنوعیت کشت خشخاش  در ‎افغانستان، کشت مواد مخدر و تولید تریاک در این کشور نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۹۵ کاهش یافته است.

سازمان ملل خبر داد/ کاهش ۹۵ درصدی کشت موادمخدر در افغانستان

وزارت زراعت طالبان: خشخاش دیگر در افغانستان کشت نمی‌شود

کلیدواژه