دهقانان و باغداران افغان از نبود بازار و سردخانه برای محصولات‌شان شکایت دارند
(last modified 1403-04-28T08:50:51+00:00 )
سرطان 28, 1403 13:20 Asia/Kabul

در حالیکه باغداران و دهقانان افغان از عدم موجودیت بازار و سردخانه بخاطر حاصلات شان شکایت دارند، وزارت زارعت، آبیاری و مالداری حکومت طالبان از اعمار سردخانه های معیاری در کشور خبر می دهند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، در نشستی که به هدف همآهنگی و کمک به باغداران و دهقانان در مقر ولایت پروان در شهر چاریکار تدویر گردیده بود، آغا جان اخند معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت طالبان گفت: امارت اسلامی می‌کوشد سردخانه‌های معیاری در سراسر کشور بسازد تا مردم افغانستان دیگر نیازمند کشورهای همسایه نباشند و مشکلات شان در داخل کشور حل گردد.

همچنان قاری محمد ادریس انوری معاون ولایت پروان بابیان این که افغانستان بویژه پروان زراعتی و حاصل خیز می باشد و با کوچکترین توجه مشکلات رفع می شود، گفت: بخاطر بهتر شدن اقتصاد مردم باید به زارعت توجه شود.

در این حال باغداران و دهقانان در پروان می گویند که دست رنجرشان را بخاطر نبود بازار مناسبت به بهای اندک بفروش می رسانند.

نصرالله دهقان دیگر پروان می گوید، حاصلات بسیار خوب است اما سردخانه وجود ندارد و ما مجبور می شویم حاصلات خود را ارزان بفروش برسانیم.

کارشناسان اقتصادی افغانستان به این باورند اگر سردخانه ها در کشور ساخته شود نه تنها درآمد باغداران و دهقانان بالا می رود بلکه نیازمندی مردم افغان در تمام فصل ها برطرف می گردد.

شکایت باغداران تخار از نبود سردخانه و بازار فروش

کلیدواژه