در درگیری‌ مرزی طالبان با نیروهای پاکستانی در ننگرهار چهار فرد ملکی کشته شدند
(last modified 1403-05-23T04:48:47+00:00 )
اسد 23, 1403 09:18 Asia/Kabul

در حمله توپخانه ای نظامیان پاکستانی در ولایت ننگرهار چهارتن افراد ملکی کشته شدند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مسئولان می گویند، درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و نظامیان پاکستانی در امتداد خط فرضی دیورند بعد از آن آغاز شد که نیروهای امنیتی افغان قصد اعمار ساختمان جدید را به یک پاسگاه امنیتی داشتند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان به رسانه های خبری گفته است که نیروهای مرزی پاکستان آغازگر درگیری مسلحانه بوده و حملات توپخانه ای را بر منازل مسکونی در منطقه غورکی مربوط به ولسوالی مومندره ولایت ننگرهار که در نزدیکی خط فرضی دیورند موقعیت دارد، انجام دادند.

در درگیری‌ مرزی طالبان با نیروهای پاکستانی در ننگرهار چهار غیرنظامی کشته شدند

شاهدان عینی گفته اند که در این حملات توپخانه ای یک خانم و سه کودک کشته شده و مسئولان امنیتی هم این آمار را تایید نموده اند.

درگیری در منطقه غورکی که بعدازظهر روز دوشنبه آغاز شده بود تا گذرگاه تورخم ادامه یافت که در نتیجه آن گذرگاه و شهرک تورخم به روی هرگونه ترافیک و رفت و آمد مردم مسدود گردید.

 گفتنی است که گذرگاه و شهرک مرزی تورخم بعد از گذشت حدود پانزده ساعت هنوز هم مسدود می باشد.  

این نخستین بار نیست که در امتداد خط فرضی دیورند  درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و نظامیان پاکستانی صورت می گیرد بلکه در گذشته نیز بارها اینگونه رویدادها صورت گرفته که درنتیجه تلفات وخساراتی به افراد ملکی وارد شده و گذرگاه تورخم برای مدت ها به روی ترافیک و رفت و آمد مردم  مسدود گردیده است. 
درگیری در مرز افغانستان و پاکستان/ گذرگاه تورخم بسته شد

کلیدواژه