سیاف خطاب به طالبان: مشکل کشور را از طریق آرای مردم حل کنید
(last modified 1403-05-25T05:04:05+00:00 )
اسد 25, 1403 09:34 Asia/Kabul
  • سیاف خطاب به طالبان: مشکل کشور را از طریق آرای مردم حل کنید
    سیاف خطاب به طالبان: مشکل کشور را از طریق آرای مردم حل کنید

عبدالرب رسول سیاف از شخصیت های مشهور جهادی در افغانستان در پیامی به مناسبت سه‌سالگی روی کار آمدن طالبان، از این گروه خواسته است اگر برای وطن دلسوزی دارند مشکل کشور را عاجل از طریق مذاکره و تفاهم مستقیم با مخالفان و مراجعه به آرای مردم حل کنند.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالرب رسول سیاف  در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: به طالبان یک توصیه دارم که خیر آنها و خیر ملت و کشور در آن نهفته است و آن اینکه اگر به‌خود دل می‌سوزانند و تاحدی به وطن دلسوزی دارند، باید مشکل کشور را عاجل از طریق مذاکره و تفاهم مستقیم با مخالفان و مراجعه به آرای مردم حل کنند و کشور و ملت را از این مشکلات و جنجال‌ها نجات بخشند.

او گفته است: در غیر این صورت، اگر حل مشکل از طرف غیر طالبان صورت گرفت، در آن صورت آنها در افغانستان جای پایی نخواهند داشت و کشور باز با بحران‌های مکرر مواجه خواهد شد و به اسلام عزیز ضربه خطرناک دیگری وارد خواهد شد که مسوولیت دنیوى و اخروى آن به دوش طالبان خواهد بود.

 عبدالرب رسول سیاف با اشاره به سقوط نظام افغانستان در نتیجه توطئه و سازش ننگین و روی کار آمدن طالبان در سه سال قبل افزوده است: با سقوط همه ساختارهای دولتی، حقوق بشری پامال و ارزش‌های انسانی لگدمال شد، زن‌ها از حق کار و آموزش محروم، کادرهای مسلکی خانه‌نشین و شماری از جوانان به جرم انتساب به نظام قبلی، گرفتار شدند، فقر و بیکاری و از همه مهم‌تر اختناق گلوگیر مردم شد و میلیون‌ها نفر کشور را ترک گفتند که تعدادی از آنها در زندان‌های کشورهای بیگانه بسر می‌برند و تعدادی هم طعمه نهنگان دریا شدند.

وی اظهار کرد: این همه جفا در حق ملت مظلوم و کشور ما و در حق انسانیت صورت گرفت و از همه خطرناک‌تر اینکه این مظالم در زیر نام اسلام صورت گرفت و منسوب کردن این همه جور وجفا به اسلام جنایتی نابخشودنی است.

سیاف: طالبان غرور را کنار بگذارند و با مخالفان گفت و گو کنند

کلیدواژه