طالبان به پاکستان پاسخ داد؛ مخفیگاه‌های داعش را در امتداد دیورند نابود کنید
(last modified 1403-05-30T08:22:39+00:00 )
اسد 30, 1403 12:52 Asia/Kabul
  • طالبان به پاکستان پاسخ داد؛ مخفیگاه‌های داعش را در امتداد دیورند نابود کنید
    طالبان به پاکستان پاسخ داد؛ مخفیگاه‌های داعش را در امتداد دیورند نابود کنید

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به اظهارات اخیر آصف درانی نماینده خاص پاکستان در امور افغانستان می‌گوید که خطراتی که آصف درانی به افغانستان نسبت داده‌ است در واقع از پاکستان دیده می‌شود.

به گزارش رادیو دری، حافظ ضیا احمد؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان امروز سه‌شنبه با نشر بیانیه‌ای درباره اظهارات اخیر آصف درانی؛ نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در رابطه با وضعیت امنیتی و اقتصادی افغانستان واکنش نشان داده و آن را دور از واقعیت خوانده و گفته که این اظهارات تلاشی برای مغشوش کردن افکار عمومی در مورد افغانستان است.

آقای ضیا احمد گفته: «چنانچه مشکلات و خطراتی را به افغانستان نسبت داده که در واقع امکان همه این‌ها از پاکستان دیده می‌شود.»

او گفته: «افغانستان اکنون یک کشور امن و با ثبات است که به جای اتکا به وام‌ها و کمک‌های کشورهای خارجی، با استفاده از منابع خود برای خودکفایی اقتصادی تلاش می کند.»

او بار دیگر ادعا کرده که داعش در افغانستان به طور کامل سرکوب شده است.

وزارت خارجه طالبان در بخشی از این بیانیه می‌گوید، در صورت تخریب مخفیگاه‌های داعش در امتداد خط دیورند، خطر این گروه کاملاً از بین می‌رود.

این گفته‌، درحالی مطرح می‌شود که با افزایش تحرکات داعش در منطقه از افغانستان نگرانی‌ها از تهدیدات ناشی از این کشور بالا گرفته است.

این در حالی است که اکسپرس تریبون به نقل از آصف درانی؛ نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گزارش داده است که پاکستان نگران خارج شدن افغانستانِ زیر اداره طالبان از دید جهانی پس از جنگ در اوکراین و غزه است.

 

کلیدواژه