ادعای بی‌اساس رسانه نزدیک به طالبان درباره حمایت ایران از داعش علیه مردم افغانستان!
(last modified 1403-06-03T12:17:24+00:00 )
سنبله 03, 1403 16:47 Asia/Kabul
  • ادعای بی‌اساس رسانه نزدیک به طالبان درباره حمایت ایران از داعش علیه مردم افغانستان!
    ادعای بی‌اساس رسانه نزدیک به طالبان درباره حمایت ایران از داعش علیه مردم افغانستان!

المرصاد رسانه نزدیک به استخبارات طالبان در اقدامی سوال برانگیز و ادعایی واهی، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده است که از گروه تروریستی داعش علیه حکومت و مردم افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایراف؛ المرصاد با انتشار یادداشتی با عنوان «ایران و پاکستان؛ دو متحد در رشد داعش» به قلم سلیم عمر مدعی شده است که دولت ایران و پاکستان، باوجود اختلافات و رقابت‌های همسایگی، به طور مشترک، پروژهٔ بزرگ و مخرب جهانی با نام داعش را از نظر تجهیزاتی و اطلاعاتی پشتیبانی می کنند تا علیه حکومت طالبان و مردم افغانستان دست به تخریب و کشتار بزند!

این رسانه ادعا کرده است که طبق شواهد به دست آمده، در تعدادی از شهرهای بلوچستان ایران مثل سراوان و ایرانشهر، پیروان ‌داعش، افرادی را پس از تبلیغات، به صفوف خود ملحق و آنها را برای فراگیری آموزش نظامی به بلوچستان پاکستان اعزام می‌کنند.

نویسنده این یادداشت می افزاید: این در حالی است که حکومت پاکستان و ایران، همواره ادعای مقابله با داعش را سر لوحهٔ تبلیغات خود قرار داده‌ و همیشه طالبان و افغانستان را متهم کرده اند که با این فرقهٔ وحشی صفت مقابله نمی‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: این ادعاهای واهی کشورهای همسایه، پس از آن صورت می‌گیرد که امارت اسلامی، مقابله با داعش و ریشه کن کردن آن را جزء ضروریات خود دانسته و صدها عملیات را برای از بین بردن آنها به راه انداخته است.

این اولین بار نیست که طالبان، دولت پاکستان را به حمایت از داعش متهم می کنند؛ اما تاکنون سابقه نداشته است که رسانه های وابسته به حکومت سرپرست افغاستان، جمهوری اسلامی ایران را در فهرست متهمان همکاری با داعش قرار دهند.

این در حالی است که ایران در میان کشورهای منطقه، نه تنها یکی از بزرگترین قربانیان حملات گروه تروریستی داعش است، بلکه در همه سالهای گذشته، پرچمدار مقابله با این گروه تروریستی بوده و رهبری جبهه ضد داعش در عراق و سوریه را به عهده داشته و بسیاری از نیروها و  فرماندهان خود همچون سردار شهید قاسم سلیمانی را در این مسیر از دست داده است.

طالبان به پاکستان پاسخ داد؛ مخفیگاه‌های داعش را در امتداد دیورند نابود کنید

رازی که از پرده برون افتاد؛ رونمایی طالبان از گسترش حضور داعش در افغانستان

کلیدواژه