وزیر داخله حکومت طالبان بر ارتقا و تجهیز قوای هوایی در افغانستان تاکید کرد‎
(last modified 1403-06-26T05:46:38+00:00 )
سنبله 26, 1403 10:16 Asia/Kabul

سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان، نیروهای هوایی را مدافعین اصلی افغانستان دانسته و بر مجهز شدن این نیروها تاکید کرده است.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، سراج الدین حقانی که در مراسم فراغت پیلوتان از دانشگاه قوای هوایی وزارت دفاع ملی حکومت طالبان سخنرانی می‌کرد، تاکید نمود که به زودی به جهانیان ثابت خواهد شد که امارت اسلامی در عرصه های مختلف به خودکفایی می‌رسد.

او گفت: «قوت‌های هوایی ما مدافعین اصلی وطن هستند…امروز اگر جهانیان ما را محکوم می‌کنند که دفاع هوایی و زمینی نداریم و قوت استعداد آن را نداریم، ولی در عمل ثابت می‌شود و امروز شما نشان دادید. ما ۳ نفر را برابر ۳ هزار نفر می‌دانیم و ان شاء الله در وقت کم خودکفا خواهیم شد.»

فصیح الدین فطرت لوی درستیز قوای مسلح حکومت طالبان هم در این مراسم از انتقال طیاره های افغانستان به کشورهای همسایه در روزهای سقوط جمهوریت به شدت انتقاد کرده و آن را خیانت در حق مردم و کشور دانسته است.

وی خطاب به نیروهای امنیتی حکومت پیشین که در بیرون از افغانستان به سر می برند گفته که آغوش حکومت طالبان برای آنها باز است و می توانند به کشور برگشته و به مردم خدمت کنند.

طالبان: به دنبال ایجاد نظام مرکزی قدرتمند در افغانستان هستیم

کلیدواژه