آخرین وضعیت انسداد مرز‌های شرقی ایران/ ۱۰ کیلومتر از مرز مشترک ایران و افغانستان دیوارکشی شد
(last modified 1403-07-02T13:45:55+00:00 )
میزان 02, 1403 18:15 Asia/Kabul
  • آخرین وضعیت انسداد مرز‌های شرقی ایران/ ۱۰ کیلومتر از مرز مشترک ایران و افغانستان دیوارکشی شد
    آخرین وضعیت انسداد مرز‌های شرقی ایران/ ۱۰ کیلومتر از مرز مشترک ایران و افغانستان دیوارکشی شد

فرمانده ارشد ارتش ایران گفت تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر دیوار در مرز ایران و افغانستان کار گذاشته شده و ۵۰ کیلومتر دیگر از مرز نیز آماده دیوارگذاری است.

به گزارش رادیو دری، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ماموریت انسداد مرزهای شرقی این کشور با افغانستان به نیروی زمینی ارتش واگذار شده است گفت با کمک سازمان‌های مسئول و همراهی نزدیک با ستاد کل نیرو‌های مسلح، ستاد ارتش و سازمان جغرافیایی، کار دیوارکشی مرز آغاز شده و با به‌کارگیری چهار گروه مهندسی رزمی، ۱۴ یگان مهندسیِ تابع یگان‌ها و چند شرکت توانمند داخلی، این روند ادامه دارد.

وی افزود: از قسمت شمالی مرز افغانستان کار انسداد مرز را آغاز کردیم و قرارگاه منسجمی در همان منطقه تشکیل شده است تا بر این کار نظارت کند.

سرتیپ نعمتی ادامه داد: روند انسداد مرز پیشرفت خوبی داشته و برای این منظور کار‌های زیربنایی انجام و بیش از ۱۰ کیلومتر دیوار در مرز کار گذاشته شده؛ همچنین ۵۰ کیلومتر از مرز آماده دیوارگذاری است و نزدیک به ۲۰ کارگاه در طول مرز، اقدامات زیرساختی و امور نصب دیوار را پیش می‌برند.

مقام ارتش ایران انسداد مرز را موجب افزایش امنیت مرز‌ها و جلوگیری از قاچاق دانست و افزود: انسداد مرز همچنین به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند و موجب کنترل دقیق و اصولی ورود و خروج از مرز‌ها می‌شود.

در ماه ثور گذشته با دستور رئیس جمهوری شهید ایران سید ابراهیم رئیسی، اجرای طرح انسداد مرزهای ایران با سه میلیارد یورو اعتبار آغاز شد.

در این طرح قرار است در مدت پنج سال آینده، مرزهای ایران با کشورهایی که از آن‌ها قاچاق انسان یا سلاح انجام می‌گیرد، با فنس، دیوارکشی و سیستم های هوشمند ایمن شود که یکی از این مرزها مرز ایران و افغانستان است.

انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان یک طرح ملی است

مقام بلندپایه نظامی ایران: ارتش با همه توان طرح انسداد مرز با افغانستان را اجرا می‌کند

کلیدواژه