ملا برادر: روابط تجاری با کشورها را بدون مانع و تأخیر گسترش می‌دهیم
(last modified 1403-07-15T11:08:55+00:00 )
میزان 15, 1403 15:38 Asia/Kabul

معاون اقتصادی رئیس حکومت طالبان به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان داد که حکومت سرپرست افغانستان بر اساس نیازهای متقابل، به گسترش و تقویت روابط تجاری متعهد است و در این مسیر هیچ مانع یا تأخیری ایجاد نخواهد شد.

 به گزارش رادیو دری، عبدالغنی برادر امروز در مراسم گشایش سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی تولیدات صنعتی و کشاورزی در کابل از همه سرمایه‌گذاران دعوت کرد که افغانستان را به عنوان یک کشور امن و مناسب برای هر نوع سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

معاون اقتصادی رئیس حکومت طالبان اضافه کرد: دولت کابل عزم جدی برای جذب سرمایه‌ خارجی دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش‌هایی مانند ایجاد مراکز معیاری بسته‌بندی و ساخت سردخانه‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا محصولات افغانستان در سطح جهانی بازار بهتری پیدا کند.

 

برادر  اظهار کرد: در تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی، هر کشوری بر اساس محصولات و تولیدات خود جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد و کشورهای جهان تلاش می‌کنند تا بازارهای گسترده‌ای را برای محصولات خود پیدا کنند و در این زمینه نمایشگاه‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش روابط تجاری و یافتن بازار برای کشورهاست.

او گفت: در نمایشگاه کابل، علاوه بر محصولات و تولیدات داخلی افغانستان، تولیدات و محصولات باکیفیت شرکت‌های خارجی نیز به نمایش گذاشته شده است. 

 

سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی تولیدات صنعتی و کشاورزی در کابل با نام «ابوحنیفه» با حضور شماری از اعضای کابینه طالبان، دیپلمات‌های کشورهای ایران، ترکیه، قطر و پاکستان و نیز تاجران و نمایندگان بخش خصوصی افغانستان افتتاح شد.

در این نمایشگاه  محصولات صنعتی و کشاورزی افغانستان در 500 غرفه و تولیدات شرکت های خارجی در 200 غرفه عرضه شده است.

برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی ابوحنیفه در کابل

نمایشگاه ملی و بین المللی تولیدات داخلی در کابل آماده بازدید عموم است

کلیدواژه