اسلام‌آباد خطاب به طالبان: به جای مداخله در امور پاکستان مشکلات خود را چاره کنید
(last modified 1403-07-16T11:44:28+00:00 )
میزان 16, 1403 16:14 Asia/Kabul
  • اسلام‌آباد خطاب به طالبان: به جای مداخله در امور پاکستان مشکلات خود را چاره کنید
    اسلام‌آباد خطاب به طالبان: به جای مداخله در امور پاکستان مشکلات خود را چاره کنید

 وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر طالبان در مورد اعتراضات در اسلام‌آباد از  این گروه خواسته است به‌جای مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر، بر مشکلات داخلی خود تمرکز کند.

به گزارش رادیو دری؛ وزارت خارجه پاکستان روز دوشنبه ۱۶ میزان، در بیانیه‌ای اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه طالبان را «بیهوده» خوانده و تصریح کرده است: طالبان به جای این مداخلات، به تشکیل دولت فراگیر و تأمین حقوق زنان و دختران افغانستانی توجه کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: طالبان باید به ایجاد دولت فراگیر اولویت دهند و  پاسخ‌گوی نیازها و خواسته‌های افغان‌ها از جمله حق تحصیل زنان و دختران باشند، نه این‌که حقوق آن‌ها را با تفسیر نادرست از دین نقض کنند.

وزارت خارجه پاکستان همچنین تصریح کرده است که این گروه باید به تعهدات بین‌المللی خود برای جلوگیری از تبدیل افغانستان به پناهگاه امن «گروه‌های تروریستی» عمل کنند.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان روز یکشنبه با اشاره به برخورد سرکوبگرانه پلیس پاکستان با تظاهرات حامیان عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور از دولت اسلام‌آباد خواست به مطالبات مشروع مردم احترام بگذارد.

حامیان عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و نخست وزیر پیشین پاکستان در روزهای اخیر به رهبری علی امین گنداپور سروزیر ایالت خیبر پختونخوا تظاهرات گسترده‌ای را در چندین ایالت این کشور برپا کرده و خواهان آزادی عمران خان از زندان شده‌اند.

 این تظاهرات با دخالت پلیس پاکستان به خشونت کشیده شد و ده‌ها تن نیز بازداشت شدند.

واکنش طالبان به ناآرامی‌های پاکستان: اسلام آباد به مطالبات مردم احترام بگذارد

کلیدواژه