کاظمی قمی: افغانستان خود را برای دوره سازندگی و بازسازی آماده می‌کند
(last modified 1403-07-16T12:56:23+00:00 )
میزان 16, 1403 17:26 Asia/Kabul

سفیر ایران در کابل می گوید: برپایی نمایشگاه «ابوحنیفه» در کابل نشان می‌دهد که شرایط جدیدی در افغانستان در حال شکل‌گیری است و این کشور خود را برای دوره سازندگی و بازسازی آماده می‌کند.

به گزارش رادیو دری؛  حسن کاظمی قمی در مراسم آغاز به کار  نمایشگاه بین المللی تجاری در کابل، با اشاره به دو دهه اشغالگری و ویرانی در افغانستان افزود: امروز شرایطی فراهم شده است که افغانستان به سمت سازندگی حرکت کند، از این رو به مشارکت‌های بین‌المللی و همکاری با همسایگان خود نیاز دارد.

وی تاکید کرد: ایران همواره در کنار مردم افغانستان بوده و آماده است تا در این مسیر به عنوان یک شریک راهبردی عمل کند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان، حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه را نشان‌دهنده نیازهای واقعی اقتصاد افغانستان دانست و اظهار کرد: این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، انرژی و خدمات فنی و مهندسی به افغانستان کمک کنند و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی شرکت‌های ایرانی با طرف‌های افغان و مقامات دولتی است که باب گفتگوها و مذاکرات را برای توافقات باز می‌کند.

کاظمی قمی گفت: ایران آمادگی خود را برای صدور خدمات فنی و مهندسی به افغانستان اعلام کرده و با استقبال مقامات و بخش خصوصی افغانستان رو به رو شده است که این شرایط، نویدبخش همکاری اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های این کشور است.

سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی تولیدات صنعتی و کشاورزی در کابل با نام «ابوحنیفه» با حضور شماری از اعضای کابینه طالبان، دیپلمات‌های کشورهای ایران، ترکیه، قطر و پاکستان و نیز تاجران و نمایندگان بخش خصوصی افغانستان افتتاح شد.

در این نمایشگاه  محصولات صنعتی و کشاورزی افغانستان در 500 غرفه و تولیدات شرکت های خارجی در 200 غرفه عرضه شده است.

ملا برادر: روابط تجاری با کشورها را بدون مانع و تأخیر گسترش می‌دهیم

سفر هیات ایرانی به کابل و بررسی توافقات دوجانبه درباره بندر چابهار

کلیدواژه