کرزی و عبدالله: حمله اسراییل به ایران تهدید صلح و امنیت منطقه است و عواقب ناگوار دارد
(last modified Sat, 26 Oct 2024 08:18:57 GMT )
عقرب 05, 1403 12:48 Asia/Kabul
  • کرزی: حمله اسراییل به ایران تهدید صلح و امنیت منطقه است
    کرزی: حمله اسراییل به ایران تهدید صلح و امنیت منطقه است

 رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان حمله تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی به ایران را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه دانست.

به گزارش رادیو دری؛ حامد کرزی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمله (رژیم) اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران را نقض حاکمیت ملی کشور همسایه و برادر افغانستان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه این‌گونه حملات عامل افزایش تنش در منطقه و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است افزود: از نهادهای مسؤول بین‌المللی می‌خواهیم تا با اقدامات موثر و مناسب از گسترش تشنج در منطقه جلوگیری کنند.

 

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین افغانستان نیز حملات رژیم اسرائیل به ایران را به‌شدت محکوم کرد و هشدار داد که این حملات پیامد‌های ناگواری در منطقه خواهد داشت.

عبدالله عبدالله در پیامی در این باره نوشته است: «حملات ناسنجیده اسرائیل نه تنها باعث گسترش و ادامه جنگ در منطقه و صف‌گیری جدید نظامی خواهد شد بلکه پیامد‌ها و تاثیرات ناگواری بر غیرنظامیان و مردم بی‌گناه منطقه ما خواهد داشت.»

مردم تهران، خوزستان و ایلام نیمه شب گذشته چندین بار صدای انفجار شنیدند.

در پی شنیده شدن صدای انفجار در سه استان ایران، سازمان پدافند هوایی این کشور ضمن تایید هجوم رژیم صهیونیستی به بعضی مناطق نظامی در این استان‌ها اعلام کرد که سامانه یکپارچه پدافند هوایی موفق شده است با این اقدام تجاوزکارانه مقابله کند.

شوخی های کاربران فضای مجازی با حمله رژیم صهیونیستی به ایران

عربستان تجاوز رژیم صهیونیستی به آسمان ایران را محکوم کرد

کلیدواژه