جدی 25, 1395 15:25 Asia/Kabul

در نتیجه یک عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی ولایت هرات با حضور سربازان خارجی در ولسوالی شنیدند ولایت هرات 3 تن از طالبان مسلح کشته و پنج تن دیگر شان زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان محلی در ولایت هرات تایید کرده‌اند که این عملیات به منظور انهدام پایگاه نظامی مخالفان مسلح دولت به رهبری «ملا نجیب» ولسوال خودخوانده‌ گروه طالبان برای ولسوالی «شیندند» انجام شده‌ است.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات به رادیودری گفت، این عملیات شب گذشته در بخش‌های مختلفی از این ولسوالی آغاز شده‌است.
فرهاد با بیان اینکه قرارگاه "ملا نجیب" در شیندند توسط نیروهای مشترک امنیتی اعم از سربازان خارجی و نیروهای کوماندو اردوی ملی مورد حمله قرار گرفته‌ است، افزود، این محل که مکانی برای تجمع طالبان بود بصورت کامل منهدم شده‌است.

بنا به گفته‌ این مقام دولتی چندین مرکز طالبان در جریان درگیری‌ها نابود شده و طالبان مجبور شدند از بخش‌هایی از ولسوالی شیندند فرار کنند.

این مقام محلی در هرات اظهار داشت، اگر چه ملا نجیب در این عملیات نظامی کشته نشده‌ است اما 8 تن از نیروهای مسلح وی کشته و زخمی شدند.

در همین حال «مهدی قادری» سخنگوی نیروهای کوماندوی غرب کشور گفت، علاوه بر وارد شدن تلفات بر طالبان، 3 تن دیگر از این نیروها  نیز دستگیر شده اند.
قادری اظهارداشت، 8 صندوق مرمی پیکا، 4 میل سلاح 11 تیر، 19 ماین دست ساز،  مقادیری لباس نظامی، یک دستگاه ریکشای  بمب‌گذاری شده و پنج دستگاه موتر سواری هم به دست نیروهای کوماندوی افغان افتاده‌ است.
گفتنی است نیروهای آمریکایی و ایتالیایی پس از ماه‌ها دوری از جبه های جنگی در غرب افغانستان در هفته‌ گذشته به یاری سربازان افغان شتافته و با حضور در عملیات‌های نظامی ضد طالبان شرکت کردند.

سخنگوی والی هرات حضور مجدد نیروهای مسلح خارجی را در کنار سربازان افغان به فال نیک گرفته و تاکید کرد، گروه طالبان در ولایت هرات به همین زودی‌ها شکست خواهند خورد.

فرهاد تصریح کرد، در صورت نیاز ، این عملیات با حضور سربازان ویژه‌ ارتش و نیروهای خارجی به دلیل سرکوب طالبان مسلح و سایر گروه‌های تروریستی در ولسوالی‌های مختلف هرات راه‌اندازی خواهد شد.

گروه طالبان تا کنون در خصوص این رویداد اظهار نظری نکرده‌ است.

تعدادی از ولسوالی‌های هرات بویژه «شیندند» در هفته‌های اخیر شاهد تحرکات نظامی طالبان و گسترش دامنه‌ ناامنی‌ها بوده‌است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان احمدی موجود است.